Walmart este una dintre cele mai puternice companii de comerț cu amănuntul și e-commerce din lume. Afacerea se bazează în special pe vânzarea de produse home & deco. Anul 2020 vine însă cu planuri mărețe pentru Walmart, declară CEO-ul Doug McMillon.
În 2020 Walmart dorește să se plaseze puternic pe piață modei, ocupând o poziție fruntașă în ceea ce privește setarea trendurilor fashion. Cu o cifra de afaceri de peste 514 miliarde de dolari, Walmart se află în topul celor mai mari companii de comerț cu amănuntul din lume.
Cu toate că în magazinele Walmart se regăsesc la momentul actual articole vestimentare, accesorii fashion și o mulțime de alte produse din acest sector, cifra de afaceri pentru aceste produse este una nesemnificativă, în raport cu produsele de baza vândute.
Concurență Walmart încasează miliarde din nișa fashion
În timp ce Amazon își construiește credibilitatea în mediul online și încasează miliarde de dolari din fashion, Walmart pare să fi rămas în urmă.
Însă Andy Dunn, cofondatorul Bonobos și totodată dețînătorul tuturor brandurilor fashion din portofoliul Walmart, a declarat pentru revista Glossy.co, la final de 2019, că noul an va face loc unei strategii de creștere masivă pe mediul online a sectorului fashion pentru compania mama.
Anul 2019 s-a încheiat cu peste 600 de colaborări în fashion pentru Walmart, însă în portofoliul pe anul 2020, directorii companiei plănuiesc să aducă pentru prima dată schimbări masive.
Pentru acest lucru, Walmart plănuiește o colaborare creativă de proporțîi cu agenția de PR 2WPR. Iar în ultimii ani, compania americană a făcut achiziții uriașe pentru a putea pregăti pașii pe care ii va face anul acesta.
În 2019, spre exemplu, vânzările fashion au crescut cu 11% față de aceeași dată a anului 2018. Însă în 2020 directorii se așteaptă că acestea să explodeze și să aducă un total de 0,7% din totalul vânzărilor Walmart.
Online-ul va fi cucerit pas cu pas de reclamele Walmart
Direcția este clară pentru americani, spune CEO-ul agenției 5WPR, Ronn Torossian. Walmart va achiziționa masiv publicitate, pentru a crește în special sectorul de e-commerce, acolo unde poate vinde cu succes produsele fashion, acestea fiind în topul celor mai cumpărate produse online din lume.
Deși creșterea pe sectorul online a fost de peste 40% în ultimii ani, surprinzător este faptul că vânzările pe internet aduc o parte de doar 5% în totalul cifrei de afaceri a gigantului american. În aceste condiții, se impune o schimbare.
Iar conform declarațiilor lui Denise Incandela, șefa departamentului fashion pe sectorul online din SUA, Walmart se așteaptă că această schimbare să vină tocmai din direcția vânzărilor online.
Așadar, pentru acest an, campaniile cu influenceri din modă, lansarea unor noi trenduri vestimentare și a unor branduri din zona beauty, dar chiar și cumpărarea unor companii întregi din nișă de modă, toate acestea vor reprezenta priorități pentru Walmart.