Premieră absolută în Drag Racing-ul din România! Dragoș Stăcescu este pilotul care a realizat la ultima etapă din campionat un record mondial absolut!
„Este vorba despre un timp de 8,31 de secunde, pe sfertul de milă. Acest timp este primul clasat în lume în ceea ce privește motorizările Diesel de BMW. Este o chestie inedită și mă bucur că am avut această ocazie să fac acest record pe teritoriul românesc” – Dragoș Stăcescu, pilot de Drag Racing.
La ultima etapă, Dragoș s-a dat cu 275 km pe oră pe cei 402 metri în care a concurat! De 3 ani, el își bate propriile recorduri! „Vechile recorduri mi-au aparținut tot mie, au fost doborâte începând cu 2020 atunci a fost stabilit primul record, în 2021 am reușit să îl îmbunătățesc, în 2022 a fost un salt destul de mare” – Dragoș Stăcescu, pilot de Drag Racing.
Românul face spectacol pe pista unde decolează și aterizează avioanele! În România, acolo au loc competițiile de Drag Racing! Singurul aeroport disponibil este cel de la Arad.
„Acesta este o mare problemă pentru că în România nu avem șansa de a concura pe o pistă preparată din cauza faptului că aeroportul este disponibil doar un termen limitat, doar în weekend” – Dragoș Stăcescu, pilot de Drag Racing.
Un campionat cu doar 3 etape!
La noi în țară, Campionatul de Drag Racing are doar 3 etape! Bogdan Niculescu, cel care din 2015 organizează competițiile de Drag Racing în România, explică și de ce.
„3 etape sunt foarte puține, dar având în vedere că singura pistă este la Arad este destul de complicat ca piloții să vină în fiecare lună până acolo. Este un aeroport și este destul de greu de obținut aprobările. Drag Racing-ul există ca sport din 2019, este recunoscut și de Ministerul Sportului, dar nu avem o pistă dedicată” – Bogdan Niculescu, președintele Comisiei de Drag Racing din România.
Ce e Drag Racing-ul?
Bogdan Niculescu este cel care a adus Drag Racing-ul în România!
„Teoretic mă ocup de cursele de Drag Racing de 12 ani, practic sunt organizator din 2015, de 7 ani. În România, acest sportul a fost recunoscut din 2019, când am fost coptați în Federația Română de Automobilism Sportiv” – Bogdan Niculescu, președintele Comisiei de Drag Racing din România.
Drag Racing-ul sunt curse de aderență, curse în line dreaptă, cu start de pe loc și final lansat la o viteză destul de mare, care durează doar câteva secunde.
„Cursa este de la 0 – 402 m, dar având viteze foarte mari este nevoie cam de un kilometru și jumătate pentru a se și opri acea mașină” – Bogdan Niculescu, președintele Comisiei de Drag Racing din România.
„Cursa durează extrem de puțin, câteva secunde și lumea de obicei are tendința să banalizeze competițiile „spun da, ok, sunt mașini care merg în linie dreaptă”, da, dar provocarea de a ține dreaptă o mașină care are un raport cal putere pe kilogram apropiat de 1 este foarte mare și necesită foarte multă pricepere din partea pilotului”– Dragoș Stăcescu, pilot de Drag Racing.
La a doua etapă de CS Drag Racing au fost prezenți 63 de piloți
La finalul lui septembrie, la Arad, a avut loc a doua etapă din cadrul Campionatului Național de Drag Racing 2022, organizat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, unde 63 de piloți au fost prezenți la start.
La Grupa Diesel Pro, Dragoș Stăcescu, cu un MBW 135 Diesel, a înregistrat 8,31 secunde pe cei 402 metri și o viteză de ieșire de 275 km/h, reusind, astfel cel mai bun timp al unui roman.
Competițiile de Drag Racing au loc doar în weekend-urile în care pe Aeroportul din Arad nu decolează și nu aterizează niciun avion!