Altă viață la Ministerul Transporturilor!

579 0
În urmă cu mai mult timp, am adresat o întrebare Ministerului Transporturilor referitoare la fluidizarea traficului rutier și feroviar pe Valea Oltului. Am făcut-o în mod oficial, ca deputat de Vâlcea în Parlamentul României, interesat de această axă de comunicare între oamenii din regiunea din care provin și românii de dincolo de munții Carpați. Drumul este cunoscut ca unul dintre cele mai vechi din România, fiind amenajat și folosit de romani în urmă cu aproape două mii de ani. Drumul de fier care străpunge munții s-a finalizat în 1902. Întrebarea și îngrijorarea mea transmisă în scris Ministerului Transporturilor urmărea să aducă la nivel public informații de încredere privind modernizarea acestor căi de transport, rutier și feroviar. Am vrut să știu și dacă se pot îmbunătăți sistemele de organizare a șantierelor pe care se lucrează cu întreruperea circulației pe calea rutieră, în zona sibiană a acestui drum.
Am primit un răspuns la această întrebare și îl atașez. Răspunsul conține informații importante despre durata lucrărilor și despre modul în care se restricționează circulația rutieră pe tronsoanele cu pricina. Reiau din text informația că lucrările din localitatea Boița se vor încheia la finalul lunii mai și că abordarea pe fragmente scurte de drum a modernizării a ajutat la menținerea unui trafic acceptabil al vehiculelor care trec prin această zonă extrem de aglomerată. Răspunsul oferit de Ministerul Transporturilor este unul foarte direct la toate cele enunțate de mine în întrebarea adresată. Vă las plăcerea de a descoperi amănuntele aflate în discuție, cum ar fi lucrul pe timpul nopții, deseori evocat de cei care avem de-a face cu asemenea șantiere. Mai mult decât atât, Ministerul Transporturilor adaugă la răspuns scuzele datorate participanților la trafic pentru disconfortul resimțit. Despre calea ferată, aflăm din răspunsul Ministerului Transporturilor că există un plan de electrificare pe întreaga sa lungime, Piatra-Olt – Podu-Olt, și că România susține introducerea acestui tronson pe rețeaua transeuropeană de transport pentru a deschide calea spre modernizare cu bani europeni nerambursabili. Mărturisesc că, în activitatea mea de deputat, am primit multe răspunsuri la întrebările și interpelările mele parlamentare. Acesta este de departe cel mai concret dintre ele. La obiect, la temă, la chestiune, cum se spune.
Prezența lui Sorin Grindeanu în fruntea acestui minister este, de departe, una importantă nu numai pentru dinamica pe care a cunoscut-o acest domeniu, ci și pentru atitudinea sa publică, deschisă și preocupată de starea de spirit a celor care folosesc căile de transport din țara noastră (vezi documentul atașat).

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *