Încă un pas spre drumul expres Râmnicu Vâlcea-Tigveni.

4 0
La finalul săptămânii trecute, am terminat de redactat un document pe care l-am depus luni în Parlamentul României. Este o interpelare adresată direct primului-ministru Ilie Bolojan și are ca subiect tema majoră a comunității pe care o reprezint în forul legislativ. De data aceasta, am făcut o documentare mai amplă asupra subiectului, în dorința de a fi cât mai convingător. Avem un prim-ministru foarte pragmatic, căruia îi plac lucrurile clare și exprimate cât mai direct.
I-am transmis în primul rând că ne dorim deblocarea administrativă și tehnică a proiectului care ne interesează. Că acest lucru trebuie să înceapă cu alocarea fondurilor necesare în legea bugetului pentru anul 2026. Că, între timp, se poate lucra deja la calendarul ferm al etapelor de proiectare și de execuție și că etapizarea execuției trebuie să se facă cu prioritate pentru tronsonul Tigveni-Râmnicu Vâlcea.
Am vorbit în acest document despre impactul major al acestui proiect asupra celor aproape un milion de oameni care trăiesc și muncesc în regiune, subliniind faptul că vâlcenii, comparativ cu vecinii lor, nu beneficiază de nicio autostradă, de niciun drum expres și de nicio arteră rapidă, modernizată la standard european (vezi textul interpelării).
Am reluat și cu acest prilej trăsăturile competitive pe care le are județul Vâlcea la masa investițiilor naționale: stațiunile balneare de interes național, zone montane cu mare potențial de dezvoltare pentru turismul de gen, numărul foarte mare de monumente istorice și religioase, resursele naturale și locul ocupat în sistemele naționale de producție a energiei electrice și a drumurilor strategice din sud-vestul României. Drumul expres Râmnicu Vâlcea-Tigveni nu este numai o cale rutieră pentru vâlceni, ci o soluție de acces civilizat și rapid la resursele oferite românilor pentru păstrarea sănătății, pentru petrecerea timpului liber și pentru deplasarea sistemelor naționale de apărare (vezi imagini).
În unul dintre graficele cu care argumentez, se poate vedea că, la o investiție de circa 5 miliarde de lei, beneficiile estimate pot fi, după recuperarea investiției, de circa treizeci de miliarde în numai câțiva ani. Am încredere că argumentele expuse în interpelarea mea vor fi primite cu interes de prim-ministrul Ilie Bolojan și, implicit, de ministrul de specialitate, Ciprian Constantin Șerban.
Eu sunt optimist în această privință, în pofida reținerilor cu care au răspuns unii dintre colegii parlamentari vâlceni la propunerea mea de a se alătura acestei inițiative.
Drumul expres Râmnicu Vâlcea-Tigveni va fi indiferent de fricile și de ezitările din trecut sau de acum.
Deputat,
Eugen Neața!

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *