În industria media digitală vine o mare schimbare. Google renunta la utilizare cookie-urilor de la terți, accelerând schimbarea necesară pentru confidențialitate în publicitatea online, veste utilă pentru orice agenție Google Ads.
Ce sunt cookie-urile de la terți
Cookie-urile terțe reprezintă o baza a publicității și monetizării pe internet. Acestea fac că publicitatea, la fel că și anunțurile pe Google și Facebook, să fie direcționată și măsurată în funcție de identitatea și profilul utilizatorului. Fără cookie-urile de la terți, reclamele devin un fel de panouri publicitare sau spoturi TV de rețea.
Astfel, revoluția digitală fiind reglată după personalitatea și căutările utilizatorului, care s-a dovedit extrem de eficientă în achiziționarea de anunțuri și a creat categorii de reclame cu totul noi, se va pierde.
Estimări ale dinamicii industriei
Va urmă o perioada de negocieri, această fiind o etapă la care Google este foarte sensibil. Termenul limita va fi decalat, existând derogări pentru editorii premium care dețîn multe site–uri web, iar Google nu va oferi un avantaj explicit.
Tehnologia publicitară va genera schimbări în modul de abordare a editorilor, care vor solicită consimțământul utilizatorului și un identificator (cum ar fi o adresa de email), pe care le vor transmite pentru clasificarea datelor.
Partea de cumpărare se va centraliza și mai mult, fiind mai puțîn direcționată pe identitate și mai mult pe predicție probabilistică. Acest lucru înseamnă că cele mai bune câștiguri se vor înregistra în urmă unui proces de învățare automată.
Pe termen mediu această este o veste bună pentru agențiile de publicitate
Gestionarea schimbărilor, complexității și inevitabilelor probleme de generate de neîncrederea oamenilor poate fi benefică pentru agențiile de publicitate. De asemenea, echipele de vânzări directe ale editorilor premium vor fi mai bine văzute.
Blogurile de nișă care nu sunt aplicabile în mod direct pentru o anumită categorie de produse vor sesiza o reducere a veniturilor lor.
Pe Safari, unde cookie-urile terțe au fost deja blocate, CPM-urile au scăzut cu 30-60%.
Oportunități pentru editori și startup-uri noi
Editorii trebuie să accepte adevărul – pe majoritatea site-urilor de astăzi nu merită să te autentifici. Cheltuirea resurselor pentru un sistem de conectare bazat pe date acordate în primul rând în serviciul anunțurilor, este o cauza pierdută. În schimb, se poate trata conținutul web că fiind partea de sus a unei palnii de achiziții. Relația cu clienții monetizabili se construiește în ani și nu în scurte sesiuni.
Podcast-urile, buletinele informative, cercetarea și bunurile fizice – toate sunt elemente adiționale ale unei mărci media. Firmele care implementează soluții bazate pe cookie-uri menite să susțină gestionarea relațiilor pe termen lung cu utilizatorii, își vor găsi curând alte nișe de activitate, extrem de profitabile. Clickul va costă mai mult, iar publicitatea bazată pe acestea va câștigă atenția cuvenită