Programul RABLA MOTO intră în vigoare chiar din acest an.

149 0

ERATA – Valoarea corecta a voucherului RABLA MOTO clasic este 3.500lei. Mai jos textul corectat.

Marți, 11 februarie a.c. a avut loc o conferință de presă la Ministerul Mediului. Dl Costel ALEXE Ministrul Mediului si dl Mircea FECHET Secretat de Stat, au anuntat faptul ca începând din 2020 achiziția de motociclete este inclusă în programul RABLA clasic si programul RABLA PLUS.

Astfel voucherul pentru casarea unei masini si achizitia unei motociclete/scuter este de 3.500lei, iar ecovoucherul pentru scutere si motociclete electrice este de 3.000lei.
Prin cumularea mai multor voucere se poate ajunge la un suport din partea statului de 2.000eur la achizitia unui scuter sau motocicletă electrica.

Istoric RABLA MOTO
În 2019, asociația motoADN a demarat o serie de acțiuni pentru crearea și implementarea programului RABLA MOTO. În acest demers, motoADN reprezintă vocea și interesele a peste 8.000 de persoane care au semnat petiția de susținere a implementării programului RABLA MOTO. Proiectul beneficiază și de susținerea activă a numeroase asociații și cluburi moto.
În esență, motoADN a susținut ca voucherele RABLA, obținute la casarea unei mașini vechi, să poată fi folosite și pentru achiziția de motociclete și scutere noi. În acest fel va crește impactul pozitiv al acestui program de protecție a mediului și se elimină discriminarea persoanelor care vor să achiziționeze o motocicletă, nu un autoturism, prin accesarea programului RABLA.
Este foarte important de menționat ca studii europene arată ca folosirea scuterelor sau a motocicletelor în deplasarea urbana are un impact pozitiv major asupra mediului :
– direct prin faptul ca un scuter/motocicleta cu motor termic este cu 20% mai putin poluant fata de o masina electrică și cu 50% mai puîin poluantă față de o mașină cu motor termic.
– Indirect prin faptul ca trecerea de la masina la scuter face ca timpii de stationare in trafic a masinilor sa scada astfel ca se va reduce timpulk inc are acesta satu cu motorul pornit si poilueaza.

Din acelasi studiu european reiese că impactul indirect este de 4 ori mai mare decat impactul direct – acest lucru va poate da o imagine clara asupra importantei folosirii acestui mijloc de deplasare in interiorul oraselor mari.

Articole asemănătoare

„ACCES 360°”

Postat de - 28 ianuarie, 2020 0
FacebookTwitterFONDUL SOCIAL EUROPEAN Proiect co-finantat prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *