De la viteză în coastă și enduro la manșa avioanelor!

5 0
Julian Răduță trăiește fiecare zi la maxim. El e pasionat de mașini și motoare și concurează atât în cursele din motosport, în cele de motocross, dar și în cel mai grele campionate enduro din lume. Când nu se dă cu mașinile, motoarele și cu avionul, conduce o companie de transport.
Julian Răduță, pilot în campionatul național de viteză în coastă nu are timp să se plictisească! De când se știe e pasionat de motociclete și de mașini și concurează atât în motosport cât și în campionatele de motocross și enduro.
 “E destul de greu să știi, pentru că și campionatul național de anul acesta de motocross și de enduro au fost destul de multe etape. Nu mă așteptam, sincer, când îmi făceam planul anul trecut mă gândeam, zic mă, o să fie 6-7 etape, o să fie ok. Nu, au fost câte 10 etape și la moto și la auto și timpul între etape este foarte scurt” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
Înaintea etapei de la Sinaia de viteză în coastă, Julian a trăit o experiență inedită. A ajuns la Sinaia,  direct de la o cursă de eduro și nu orice cursă!
„Hard enduro e cel mai solicitant sport da. Cel puțin etapa de la Romaniacs este una dintre cele mai grele din lume, pot spune. Nu neapărat din cauza dificultății, dar sunt 4 zile de off road în care stai câte 6-7 ore în șa Și nu ai timp să te odihnești sau să te gândești la altceva decât la ce ai de făcut” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
Pilotul a terminat pe locul 5 cel mai greu hard raliu de motociclete din lume, iar la Sinaia a concurat accidentat!.
„La ultima competiție, la Romaniacs acum, mi-am fisurat două coaste. Mi-am rupt și metatarsianul, dar sunt suportabile” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
  După 4 zile pline de enduro, la viteză în coastă, Julian a prins podiumul! „Mi-aș fi dorit locul 2, dar mă bucur că am reușit și locul 3 Și că am terminat cu mașina întreagă și fără probleme” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
    Pe lângă mașini și motoare, Julian pilotează și …avioane! A fost cel mai bun cursant al școlii de pilotaj! „Au urmat șase luni de școală în care am învățat de… Cred că n-am învățat în școală cât am învățat în aviație. Și bineînțeles am reușit să-mi iau licența și tot ce a trebuit pentru zbor Acolo la fel, când am dat skill test-ul, după ce iei toate examenele de promovare Sunt 9 examene în limba engleză, după aia dai skill test-ul E ca și traseul la auto” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
Când nu se dă cu mașina de curse, motorul și nu pilotează avioane, Julian conduce o companie de camioane.
„Eu și fratele meu avem o companie de transport intern și internațional, de camioane. Și un service de camioane. 70% din acel servici e pentru noi,  pentru flota noastră interna. Și cam acesta este business-ul și cel care îmi ocupă 90% din timp. Restul timpului încerc să fac și pentru mine câte ceva. Dar este un job care implică foarte mult timp și stres și probleme” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
De ce avion?
  ulian povestește de ce și-a dorit să aibă licență de zbor.
“Am stat foarte mult timp cu părinții mei în Băneasa, iar linia de aterizare a Aeroportului Băneasa trecea fix pe deasupra casei noastre. Și mereu vedeam avioanele și mi se părea senzațional să pot să pilotez singur un avion. – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
 La finalul școlii de pilotaj, Julian a fost lăudat de către instructor.
„După ce am terminat totul, instructorul mi-a strâns mâna și mi-a spus. <<Domnule ești cel mai bun produs al școlii>>. Și chestia asta atât de tare m-a impulsionat și m-a făcut să cred că trebuie să mai zbor. Și să-mi iau și eu un avion micuț” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
Julian povestește și pe unde a zburat până acum.
„De obicei, zbor de la Strejnic, de lângă Ploiești dar am fost și în Bulgaria. Eu încerc să fac acumulare de ore, să prind experiență cât mai multă și să intru în tot felul de situații, nu situații limite. Dar să zbor pe deasupra munților, să zbor pe la mare, pentru că avionul în curent se comportă diferit. Și trebuie să înțelegi cum funcționează” — Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
 Următorul pas pentru el este să își ia licența de pilot de linie.
„Îmi doresc foarte mult să ajung să zbor la linie, cu toate că mulți încearcă să mă dea înapoi. Eu vreau să ajung să am ATPL-ul!  Și o să-l fac sigur după ce-mi termin acumularea de ore” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.
Câștigă concursuri de pescuit
Julian e pasionat de multe sporturi, iar pe unele dintre ele le și practică.
„Iarna fac snowboard, vara downhill” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă. 
Cel mai mult însă îi place să meargă la pescuit.
 „Este extrema cealaltă,  în care nu fac nimic și este concediul meu ca să spun așa. Am câștigat destul de multe concursuri și sunt singurele concursuri din care fac bani. Un concurs de pescuit, dacă îl câștigi, îți aduci 30.000 de lei. Din ce am câștigat la un concurs, mi-am luat anvelope pentru mașina de curse” – Julian Răduță, pilot la viteză în coastă.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *