Citi Foundation susține Junior Achievement România prin programul Global Innovation Challenge 2025, pentru a accelera potenţialul tinerilor de a-și găsi un loc de muncă

8 0

Junior Achievement România în calitate de lead pentru un consorțiu de proiect va primi o finanțare în valoare de 500.000 de dolari și acces la o rețea de educație globale.

București, 22.10.2025 – Citi Foundation (denumită în continuare „Fundația”) a anunțat astăzi cele 50 de organizații comunitare din întreaga lume care vor primi câte un grant în valoare de 500.000 de dolari fiecare, ca parte a programului Global Innovation Challenge 2025. Cu această investiție, organizațiile selectate vor contribui la promovarea unor soluții de angajare inovatoare pentru tinerii cu oportunități reduse, bazându-se pe angajamentul pe termen lung al Citi și al Citi Foundation față de tineri și viitorul lor economic.

În România, Junior Achievement a fost selectată ca beneficiar și responsabil de implementarea programului Building Retail Career Skills. Junior Achievement România va colabora atât cu partenerii de la nivel local, cât și cu partenerii JA din consorțiul proiectului, pentru a sprijini tinerii din medii dezavantajate din România, Irlanda, Portugalia și Ungaria să-și dezvolte competențe pentru sectorul de retail prin formare tehnică, stagii de practică (internship) și experiențe de tip job-shadowing, precum și prin sesiuni de formare și acces la resurse educaționale pe teme de comunicare și alfabetizare digitală.

 

Șomajul în rândul tinerilor este o problemă continuă și omniprezentă. În ciuda progreselor recente, Organizația Internațională a Muncii estimează că 65 de milioane de tineri din lume nu au un loc de muncă, ceea ce reprezintă o povară pentru resursele publice, accentuează sărăcia și frânează creșterea economică, constituind o provocare majoră pentru progresul economic global.

 

„Întrucât tinerii de astăzi continuă să se confrunte cu obstacole semnificative în ceea ce privește găsirea unui loc de muncă, este esențial să oferim generației viitoare competențe și oportunități relevante. Citi și Citi Foundation au o experiență îndelungată în investițiile în tineri, prin care îi ajută să acceseze oportunități de angajare și să stimuleze creșterea economică la scară mai largă. Aștept cu nerăbdare rezultatele beneficiarilor noștri, cu care vom colabora pentru a contribui la eliminarea discrepanței dintre competențele existente și cerințele pieței muncii.” – Edward Skyler, director global  Enterprise Services and Public Affairs, Citi

 

Șomajul în rândul tinerilor rămâne o problemă stringentă în România, Ungaria, Portugalia și Irlanda – cele patru țări implicate în programul Building Retail Career Skills –, cu provocări importante, care împiedică tranziția tinerilor de la educație la piața muncii. În România, rata șomajului în rândul tinerilor era de 23% în 2024, una dintre cele mai ridicate din UE, tinerii de aici întâmpinând dificultăți din cauza lipsei experienței practice, nepotrivirii competențelor și programelor de orientare profesională insuficiente.

 

„Programul Building Retail Career Skills este o inițiativă inovatoare, menită să le ofere tinerilor competențele practice, încrederea și experiențele concrete de care au nevoie pentru a reuși în sectorul de retail. Prin îmbinarea diferitelor activități practice cu implicarea consultanților voluntari din partea Citi și a partenerilor din retail – în calitate de profesioniști și modele de urmat pentru tineri –, timp de doi ani, ne propunem să  sprijinim 4.000 de elevi din licee tehnologice, din zone defavorizate, din patru țări, să depășească decalajul dintre sistemul educațional și nevoile pieței muncii.“ – Alice Cornea, CEO & Programs Director, Junior Achievement România

 

„Sectorul de retail este unul dinamic și în continuă evoluție, care le oferă tinerilor o multitudine de oportunități pentru a-și construi cariera. Acesta contribuie semnificativ la economia României, inovând constant și adaptându-se nevoilor consumatorilor. Totuși, pentru a valorifica în mod real acest potențial, tinerii noștri trebuie să dobândească abilitățile potrivite – de la excelență în serviciile pentru clienți și competențe digitale până la capacitatea de a rezolva probleme și gândirea antreprenorială. Scopul programului este tocmai acesta: să ofere generației viitoare cunoștințele practice și încrederea necesare pentru a excela în retail, favorizând nu doar succesul individual, ci și o dezvoltare durabilă a comunităților noastre. La Citi, credem în investiția în tineri, deoarece ei reprezintă viitorul capitalului uman și liderii care vor conduce progresul economic al României.“ – Samir Karia, Country Officer and Banking Head, Citi România

 

Tinerii se confruntă cu multe obstacole în căutarea unui loc de muncă, iar nepotrivirea competențelor continuă să fie un motiv de îngrijorare. Forumul Economic Mondial raportează că 63% dintre angajatori identifică acest aspect ca fiind o piedică majoră în obținerea unui loc de muncă, iar 39% dintre competențele actuale vor fi depășite în următorii cinci ani. În plus, redresarea post-pandemică a fost una inegală pentru tineri, în special pe piețele emergente, iar accelerarea transformării digitale remodelează rapid oportunitățile de angajare. Proiecțiile indică faptul că 60% dintre angajatori anticipează că extinderea accesului digital va transforma semnificativ afacerile până în anul 2030, generând un interes tot mai mare pentru competențe noi, în domenii precum inteligența artificială.

 

Finanțarea în valoare de 25 de milioane de dolari, acordată de Citi Foundation, va permite acestor organizații comunitare, selectate în urma unui proces competitiv de propuneri de proiecte (RFP), să testeze și să dezvolte soluții de angajare pentru tinerii cu venituri reduse. Granturile vor sprijini o serie de programe, cum ar fi cele pentru perfecționarea competențelor digitale (inclusiv în domeniul AI), formarea tehnică și profesională, învățarea la locul de muncă, orientarea profesională și oferirea unor resurse pentru antreprenori și mentorat. Aceste soluții eficiente sunt menite să îi ajute pe tineri să se adapteze unor economii aflate în continuă schimbare și unei piețe a muncii care arată complet diferit față de cea a generațiilor anterioare.

Programele finanțate prin aceste granturi vor fi implementate pe parcursul a doi ani, iar beneficiarii vor avea acces la o comunitate educațională formată din alți beneficiari de granturi, care oferă oportunități de a construi legături mai profunde, de a împărtăși lecțiile învățate și de a face schimb de bune practici.

 

Pentru mai multe informații, incluzând lista completă a beneficiarilor, vă rugăm să vizitați www.citifoundation.com/challenge și să urmăriți pe rețelele sociale impactul pe care aceste organizații îl creează prin intermediul #InnovationChallenge.

 

Informații pentru editori

 

Despre Junior Achievement România

Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA Worldwide® USA și JA Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională și dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 42 de țări din Europa și peste 100 din lume.

În România, programele JA de tip „learning by doing“ și „project based” sunt urmate anual de peste 300.000 de elevi și studenți din 1.949 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2025, organizația a urcat pentru a șaptea oară în Top 10 ONG-uri din lume și a primit a patra nominalizare la Premiul Nobel pentru Pace.

Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org

 

 

Despre Citi Foundation

Fundația Citi accelerează progresul economic și îmbunătățește viețile oamenilor din comunitățile cu venituri mici din întreaga lume. Investim în eforturi care sporesc incluziunea financiară, catalizează oportunitățile de angajare pentru tineri și reimaginăm abordări pentru construirea unor comunități vibrante economic. Abordarea „mai mult decât filantropie” a Fundației Citi valorifică expertiza enormă a băncii Citi și a experților săi pentru a ne îndeplini misiunea și a stimula leadership-ul de gândire și inovația. Pentru mai multe informații, vizitați www.citifoundation.com

Despre Citi

Citi este un partener bancar preeminent pentru instituțiile cu nevoi transfrontaliere, un lider global în gestionarea averii și o bancă personală apreciată pe piața sa de origine din Statele Unite. Citi își desfășoară activitatea în peste 180 de țări și jurisdicții, oferind corporațiilor, guvernelor, investitorilor, instituțiilor și persoanelor fizice o gamă largă de produse și servicii financiare.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *