STUDIU World Vision Peste 91% dintre copii şi adolcenţi se simt stresaţi sau trec prin experienţe tulburătoare din cauza pandemiei de COVID-19

784 0
  • 75% dintre copii şi adolescenţi consideră că este dificil din punct de vedere emoţional să facă faţă restricţiilor de distanţare fizică şi socială.

 

  • 71% dintre ei spun că s-au simţit izolaţi şi singuri din cauza închiderii şcolilor.

 

  • În ciuda acestor temeri, copiii îşi doresc să contribuie la lupta împotriva răspândirii COVID-19.

 

 

6 Mai 2020. Pandemia de coronavirus i-a afectat din punct de vedere emoţional, într-o proporţie covârşitoare, pe copii şi adolescenţi: 91% dintre ei trec prin experienţe tulburătoare din cauza COVID-19, conform unui studiu realizat de World Vision. Studiul a inclus 101 copii şi tineri cu vârste cuprinse între 8 şi 17 ani din 13 ţări: România, Albania, Bangladesh, Bosnia și Herțegovina, Brazilia, Republica Democrată Congo (RDC), Mali, Mongolia, Nicaragua, Peru, Filipine, Sierra Leone și copii refugiaţi sirieni care trăiesc în tabere de refugiați în apropierea graniței turco-siriene.

Printre sentimentele pe care copiii şi adolescenţii intervievaţi le-au simţit în perioada pandemiei de coronavirus sunt stresul emoţional, anxietatea, furia, îngrijorarea, incertitudinea. Conform studiului, trei factori importanţi au avut un impact direct asupra stării emoţionale a copiilor: închiderea şcolilor, distanţarea socială şi sărăcia în creştere.

71% dintre copii se simt izolaţi şi singuri din cauza închiderii şcolilor

Copiii și tinerii din toate țările participante au fost de acord că decizia de a închide temporar școlile este o măsură adecvată în contextul COVID-19. Cu toate acestea, au declarat că măsura a avut un impact negativ asupra procesului lor educaţional, dar şi a rutinei zilnice, iar acest lucru le-a crescut sentimentul de izolare şi disperare.

În foarte multe dintre ţările parte din acest studiu, nici elevii, nici cadrele didactice nu au fost pregătite pentru trecerea la învăţământul online. Vieţile noastre au fost foarte afectate de când s-a închis şcoala, profesorii nu au fost pregătiți pentru educaţia online. Cei  mai mulţi dintre ei nu folosesc vreo platformă digitală pentru a explica mai bine lecţiile sau pentru a ne da teme”, a spus Angie, 16 ani din Nicaragua. Aceasta este o frustrare comună în rândul copiilor, mulţi dintre ei având dificultăți în a înţelege lecțiile online.

În plus, potrivit copiilor și tinerilor, elevii din comunitățile cele mai vulnerabile sunt discriminaţi în această perioadă. Miruna, în vârstă de 15 ani, din România a menționat: „Multe famili nu beneficiază de lucruri esențiale, cum ar fi electricitatea sau internetul, astfel copiii nu pot participa la cursuri online.“  Şi Salimata, 15 ani, din Mali, a spus că accesul la internet nu este posibil pentru toți copiii din Mali, deoarece mulți dintre ei trăiesc în condiții precare și, prin urmare, nu pot studia online.”

Stres emoţional din cauza distanţării sociale pentru 75% dintre copii şi adolescenţi

Deşi respondenţii cred că măsurile de distanţare socială sunt importante pentru a-i proteja de coronavirus, 75% dintre ei au recunoscut că este dificil din punct de vedere emoţional să facă faţă restricţiilor.

Principalele consecinţe negative ale restricţiilor care îi afectează pe copii sunt singurătatea, lipsa colaborării, a lucrului în echipă, schimbări în alimentaţie sau în regimul de somn, acces limitat la internet în unele comunităţi.

Teodora, în vârstă de 16 ani, din România a spus: „Copiii se simt închişi în casele lor. Suntem obișnuiți să ne jucăm afară și să comunicăm cu cât mai mulți oameni.” Acest sentiment de frustrare a fost împărtășit de respondenți din multe țări. Lishee, de 14 ani din Mongolia, a comentat: „Din cauza coronavirusului, nu putem lucra, studia ori ieşi. Totul se simte îndepărtat de mine, ca și cum sunt într-o țară îndepărtată.”

Sărăcia în creştere le cauzează anxietate copiilor

Sărăcia și accesul la apă curată sunt probleme dintotdeauna pentru multe dintre țările chestionate, iar COVID-19 a înrăutățit situația, lucru care a dus la creșterea anxietății în rândul copiilor.

Pe copii şi tineri îi îngrijorează în special riscul ca părinţii lor să rămână fără venituri. De asemenea, sunt îngrijorați de impactul economic pe care criza l-ar avea asupra celor mai vulnerabili și preocupați pentru numeroasele persoane din comunitățile lor care nu au economii și depind de banii câștigați zilnic.

Anita, în vârstă de șaisprezece ani, din Republica Democrată Congo, o țară care a fost afectată și de Ebola, a explicat: „Nu îmi place această situație. Am vrut să anunțăm sfârșitul Ebola, dar acum coronavirusul vine deja. În ciuda faptului că izolarea ne va ajuta să ne protejăm de virus, acest lucru va duce la înfometare care ne poate ucide.”

 O mare problemă este lipsa apei. De exemplu, una dintre cele mai importante recomandări este spălarea mâinilor, dar acolo unde trăim, nu avem apă. Multe case primesc apă doar o dată pe săptămână; Deci, cum vor avea aceste persoane oportunități bune de igienă? Ei nu pot! Acest lucru va provoca multe infecții.”, a spus Lara, 17 ani, din Brazilia.

În ciuda tuturor acestor temeri, copiii îşi doresc să contribuie la lupta împotriva răspândirii COVID-19. În cadrul interviurilor, toţi au declarat că este foarte important pentru ei să se implice în conştientizarea cu privire la importanţa măsurilor de protecţie împotriva răspândirii virusului.

„Din rezultatele acestui studiu reies cifre alarmante, dar foarte adevărate. Trebuie să recunoaștem că suntem copii, adolescenți ce iubesc să fie înconjurați de oamenii dragi, de colegi și de prieteni. Ne apasă gândul că anul acesta nu ne mai întoarcem la școală, că nu ne mai revedem, dar sperăm ca într-un final să revenim la zilele dinainte. Copiii nu sunt victime ale pandemiei, sunt cei care pot aduce schimbare în comunităţile din care fac parte, pioni importanţi în stoparea răspândirii virusului”, a declarat Teodora Grîu, preşedinte al Consiliului Consultativ al Copiilor din cadrul World Vision România.

 

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfaşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.

World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 400 de comunităţi din 8 judeţe.

World Vision România crede în dreptul la şanse egale pentru copiii de la sate şi de la oraş şi de aceea în comunităţile rurale unde este prezentă desfăşoară programe de dezvoltare comunitară pe termen lung cu focus pe educaţie şi reducera abandonului şcolar, sănătate şi protecţia copilului, agricultură şi dezvoltare rurală, angajament civic şi creştin. Copiilor li se facilitează astfel accesul la condiţii de viaţă mai bune prin dezvoltarea durabilă a comunităţii în care trăiesc. Prin proiectele noastre, ne concentrăm pe transformarea comunităţilor şi membrilor acestora pentru a realiza o viaţa implinită pentru fiecare copil.

www.worldvision.ro, http://www.facebook.com/WorldVisionRomania,

http://blog.worldvision.ro/

Articole asemănătoare

Otilia Cazimir

Postat de - 12 februarie, 2021 0
FacebookTwitterOtilia Cazimir este pseudonimul literar al poetei Alexandrina Gavrilescu. S-a născut la 12 februarie 1864 în Cotu-Vameș, județul Neamț. Scriitoare,…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *