În aplicarea măsurilor adoptate la nivel naţional pentru prevenirea răspândirii virusului Covid-19, Primăria municipiului face un apel la preşedinţii şi administratorii celor aproape 600 de asociaţii de proprietari de la blocurile din Râmnicu Vâlcea să anunţe prezenţa în condominiile pe care le administrează a persoanelor despre care ştiu că ar fi intrat recent în România venind din ţările afectate de epidemia de coronavirus. Toţi cei care deţin astfel de informaţii sunt rugaţi să contacteze Direcţia de Sănătate Publică Vâlcea (la telefoanele dedicate 0758061438, între orele 08.00-16.00, şi 0250747720, între orele 16.00.08.00), sau la TelVerde 0800 809 809 (gratuit) gestionat de Primăria municipiului Râmnicu Vâlcea. Aşa cum s-a subliniat în repetate rânduri de către reprezentanţii tuturor instituţiilor implicate în lupta cu epidemia de coronavirus, măsura auto-izolării sau carantinării persoanelor care prezintă riscul de a fi infectate cu Covid-19 este cea mai eficientă pentru reducerea contagiunii.
• • •
Direcţia de Asistenţă Socială a Primăriei municipiului are un program redus de lucru cu publicul – solicitanţii sunt îndrumaţi să ceară informaţii şi să depună documente telefonic, pe e-mail sau prin serviciul Whatsapp
În contextul epidemiei de coronavirus şi în temeiul art. 39 din Anexa nr. 1 la Decretul privind instituirea stării de urgenţă, beneficiarii de servicii sociale din domeniul sprijinirii persoanelor cu handicap sunt rugaţi să nu aglomereze în această perioadă birourile Direcţiei de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei municipiului. În baza articolului sus-menţionat, ”Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap şi atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecţia copilului, precum şi certificatele de încadrare în grad şi tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate expiră în perioada de urgenţă declarată” – documente pentru a căror eliberare D.A.S. făcea anchetele sociale – ”îşi prelungesc valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă”. Totodată, în consecinţa art. 38 al aceluiaşi act normativ, care precizează că ”Cererile pentru acordarea beneficiilor şi prestaţiilor sociale pot fi depuse inclusiv pe cale electronică”, persoanele îndreptăţite sunt îndrumate să apeleze la adresa de e-mail dps_rmvl@yahoo.com pentru furnizarea informaţiilor necesare, dar şi a formularelor-tip.
În această perioadă, serviciile din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Râmnicu Vâlcea au program de lucru cu publicul zilnic, între orele 10.00 – 12.00, iar pentru informaţii suplimentare sunt puse la dispoziţie numerele de telefon 0250.741088 (pentru situaţii generale), 0787.371735 (pentru situaţii care privesc alocaţiile de stat şi concediile de creştere a copilului), 0787.465928 (pentru alocaţiile de susţinere a familiei şi ajutor social), sau 0787.823067 şi 0726.100329 (pentru beneficiile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor vârstnice). De asemenea, două numere de telefon au activat serviciul Whatsapp prin care pot fi transmise documentele necesare: 0787.728772 (pentru solicitanţii de alocaţii de susţinere şi ajutor social) şi 0733.011345 (pentru solictanţii de alocaţii de stat şi concedii de creştere a copilului).
Biroul de Presă