Proiect Centru Istoric – Horezu

7649 0

Descrierea investiției:

Proiectul propune modernizarea zonei pietonale de interes turistic din Centrul istoric al orasului Horezu, in vederea conservarii si promovarii specificului local, cu crearea unor facilitati si dotari corelate cu integrarea spatiului verde din perimetrul vizat ca zona de recreere si relaxare, cu facilitati si dotari conforme cu normele in vigoare in cadrul Uniunii Europene referitoare la aceast tip de investitie.

Lucrarile propuse constau in modernizarea si reconfigurarea ansamblului compus din Str. Unirii – partial, Str. Nicolae Iorga – partial, Str.Vasile Alecsandri, Str. Alexandru Odobescu si spatiul verde adiacent imobilului Primariei Orasului Horezu si din fata Judecatoriei asigurand conditii superioare de circulatie pentru traficul pietonal atragand dupa sine o intreaga serie de avantaje sociale si economice.

Astfel se propune inlocuirea sistemelor rutiere existente: pavajul autoblocant cu straturile suport nisip si balast se va inlocui cu pavaje si piatra cubica realizate din piatra naturala – granit. Acestea vor fi rezistente la trafic auto si vor fi montate pe o sapa umeda 4-6 cm de beton si strat de pietris compactat. De asemenea spatiul verde din fata Judecatoriei, adiacent Primariei, cu incadrarea juridica „curti constructii” va fi reorganizat pentru a permite o accesabilitate sporita pentru zona centrala dar si crearea de spatii de relaxare si loisir in conformitate cu normele actuale de igiena si siguranta in exploatare. Pentru asigurarea accesibilitatii persoanelor cu dizabilitati, conformarea cu normativul in vigoare NP 051/2012 „Normativ privind adaptarea cladirilor civile si spatiului urban la nevoile individuale ale personelor cu handicat indicativ NP 051-2012 – revizuire NP 051/2000” si pentru imbunatatirea circulatiei pietonale se propune desfacerea trotuarelor existente si infiintarea de trotuare si circulatii pietonale care sa pastreze o planietate unitara, fara diferente de nivel intre spatiile ocazional carosabile si pietonal diferenta dintre cele doua tipuri de circulatii facandu-se doar din diferenta de finisaje (culoare,textura, etc.). Sistematizarea amenajarii se va face cu pante de pana la 5%. Amenajarea pavimentului din piatra naturala se va realiza astfel incat sa integreze simbolistica locala (ex. spirala, cocosul, elemente de estetica traditionala).

Se propune extindera retelei electrice edilitare existente si pastrarea retelelor edilitare de canalizare data fiind starea buna in care se afla in acest moment.

Amenajarea zonei studiate se va face prin montarea de elemente de mobilier pentru conformarea cu normele in vigoare de siguranta in exploatare dar si pentru pastrarea si punerea in valoare a identitatii locale. Astfel se vor amplasa corpuri de iluminat stradal in stil clasic cu banci cu structura metalica si sezut lemn, cu si fara spatar. Acestea vor fi amplasate pe parcursul circulatiilor pietonale si vor fi prevazute in imediata apropiere cu cosuri de gunoi metalice stradale.

Pentru marcarea intersectiei strazii Unirii cu strada Nicolae Iorga se propune amplasarea unui ceas monumental, tip clasic, din structura metalica, vospit in camp electrostatic iar pentru marcarea intersectiei strazii Vasile Alecsandri cu strada Unirii se va realiza o fantana arteziana. Spatiu dintre ceasul monumental si pavajul ce simbolizeaza Cocosul de Hurez va fi amenajat liber de mobilier urban ( banci, cosuri de gunoi), pentru a permite organizarea de evenimente in aer liber si va fi dotat cu iluminat stradal cu specificatii tehnice adaptate in acest sens. Se va crea posibilitatea de racordare la alimentarea cu energie electrica din reteaua edilitara.

Pentru cresterea gradului de recuperare si reciclare a deseurilor si sustinerea colectarii selective se vor amplasa containere pentru colectare selectiva (plastic si metal, sticla, hartie si carton/lemn) capacitate 1100l. Colectarea deseurilor se va face de catre o firma specializata conform cu un orar prestabilit cu beneficiarul. De asemena se vor amplasa in dreptul acceslor catre str. Unirii panouri de informare turistica, tip totem, cu afisaj electronic. Zona centrala va dispune de retea integrata Wi-Fi si sistem de sonorizare.

Pentru spatiul verde din fata Judecatoriei se propune desfacerea sitemului rutier existent: pavaj autoblocat, strat suport si dale cauciucate. Se vor reorganiza aleile si vor fi pavate cu piatra naturala -granit pe sapa umeda beton si pietris compactat. Spatiul verde existent se va desface si se va inlocui cu rulori de gazon natural, tip sport, pentru asigurarea unei perioade de utilizare prelungita. Spatiul verde va fi amenajat cu vegetatie de tip arbori foiosi, rasinosi, arbusti foiosi, rasinosi si plante agatatoare. Pentru imprejmuire se va realiza un gard cu structura beton si montanti verticali metalici iar accesul dinspre strada 1 Decembrie va fi marcat monumental cu porti metalice. Pentru asigurarea unei mascari a calcanului inestetic al imobilele de locuinte si spatile comerciale amplasate intre spatiu verde propus si strada Alexandru Odobescu se propune montarea unui gard h=4,00m din structura metalica si plasa metalica la baza caruia se vor planta plante agatatoare pentru realizarea unei perdele de vegetatie. In cadrul spatiului verde se va monta un foisor prefabricat din structura de lemn si metal precum și două pergole. Spatiu verde va dispune de tasnitori apa iar in cadrul acestuia se va amenaja si un loc de joaca pentru copii amenajat conform cu standardelor actuale. Spatiu de joaca pentru copii, S=168,72mp va avea suprafata acoperita cu dale cauciucate si va fi imprejmuit de gard montanti lemn, h=0,80m, acesta va dispune de banci cu spatar, cosuri de gunoi si dotari pentru joaca(ex. legan 2 locuri, balansoar, carusel, anasamblu de joaca 2 turnuri, groapa de nisp).

Zona studiata se propune a fi conformata circulatiei pietonale cu acces carosabil ocazional pentru aprovizionarea unitatilor economice si accesul autospecialei de pompieri. Accesul pentru aprovizionare se va face cu un program diferit de functionare stabilit de autoritatile locale iar pentru accesul autospecialelor mobilierul urban propus a fost amplasat astfel incat sa asigure latimea minima de trecere de 3,80m conform normativului P118/1999 de securitate la incediu. Pentru limitarea accesului auto in zona se propune amplasarea de stalpi metalici la accesele catre zona studiata din str. Unirii, str. Nicolae Iorga, str. Vasile Alecsandri si str. Alexandru Odobescu. Acesti stalpi metalici vor fi tip retractabili (bolarzi) pentru a permite accesul auto ocazional.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *