Vecinii argeșeni și sibieni lucrează deja la Autostrada Sibiu – Pitești. Numai pentru secțiunea 3, care străbate județul nostru nu avem vești prea îmbucurătoare, deoarece, anunţul de licitaţie pentru proiectare şi execuţie (estimate la 5,8 milioane lei) a fost lansat de CNAIR abia în septembrie anul trecut. Secţiunea 3 include porțiunea Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,40 km și leagă județele Vâlcea şi Argeş.
30 de ani de tergiversări și motive ridicole invocate de cei care au stat cel mai mult la guvernare pentru a nu realiza aceasta arteră de circulație vitală ne-au păstrat într-o zonă gri a transporturilor auto, dacă se poate spune așa. Această autostradă ar putea fi axa în jurul căreia se va învârti, din punct de vedere economic, România și va face legătura între zone extreme de importante și va scuti șoferii de kilometric mulți și de pericole teribile. În prezent, accesul către Ardeal (Sibiu) sau dinspre Ardeal și partea de jos a țării se face preponderant pe Valea Oltului, supraaglomerată, care a devenit un drum al morții, judecând după frecvența accidentelor cu morți și distrugeri grave. Alternative ar fi Transfăgărășanul, ceea ce este exclus timp de 10 luni pe an și, cu desăvârșire, interzis transportatorilor grei, Valea Jiului, improprie și la distanță mare de Sibiu și Pitești și Culoarul Rucăr – Bran, destinat mai degrabă turismului și, de asemenea, ce impune un ocol imens.
Săptămâna trecută a avut loc depunerea candidaturilor pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie pentru Secţiunea 2 Boiţa – Cornetu și, probabil, anul acesta, se va mai deschide un şantier, pe Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti. Ministerul Transporturilor alocă 477 de milioane lei pentru acest obiectiv, cu cca. 70 % mai mult faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că ar putea începe lucrările şi pe secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti, secţiune adjudecată de italienii de la Astaldi.
În primăvara anului trecut, Ministerul Transporturilor a anunţat startul lucrărilor la primul şantier deschis pe un lot de 13 kilometri din cadrul secţiunii Sibiu-Boiţa, unde lucrările ar trebui finalizate în trei ani și care stă cel mai bine, așa cum se observă la fața locului. Lucrările au fost atribuite firmei austriece Porr Construct.