Breteaua Râmnicu Vâlcea – Tigveni (Autostrada) se va realiza prin PNRR, afirmă guvernul

920 0

La capitolul transport rutier şi autostrăzi, PNRR semnalează faptul că infrastructura este subdimensionată, poluantă şi slab întreţinută, generând zone cu trafic supradimensionat, ambuteiaje şi reduceri semnificative ale vitezei optime de deplasare. Nodurile urbane au o conectivitate redusă la reţelele de transport, în special la cele transeuropene, iar intermodalitatea lipseşte, toate ducând la o congestionare a traficului, o mobilitate scăzută pentru populaţie şi sectorul economic.

O infrastructură de transport slab dezvoltată (cu multe drumuri cu benzi unice) contribuie la creşterea poluării mediului şi la un număr alarmant de incidente rutiere, iar lipsa unor sisteme adecvate de management al traficului are un impact negativ asupra timpilor de deplasare. În acest context, PNRR vine cu o serie de reforme şi investiţii care presupun creşterea eficienţei implementării investiţiilor în infrastructura de transport, prin creşterea capacităţii administrative, a guvernanţei corporative (CNIR şi CNAIR), coroborat cu investiţii în dezvoltarea infrastructurii rutiere majore (TEN-T) şi a conexiunilor cu zone relevante din punct de vedere economic (inclusiv cu potenţiale culoare navigabile) în special pe următoarele tronsoane: A7 – anumite secţiuni; A8 – anumite secţiuni; A1 – secţiunea Lugoj-Deva; A3 – anumite secţiuni şi Centura Metropolitană Cluj; legătura între Autostrada A1 – Timişoara – Aeroportul Timişoara; legătura Autostrada A8 – Leţcani Vest – Bypass Iaşi – Iaşi Dacia; legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială şi logistică); legătura între Autostrada A1 – Piteşti – Mioveni Bypass; legătura Craiova Est – Drum Expres Piteşti – Craiova; legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1; legătura A10 – Teiuş – Blaj (zona industrială); legătura Autostrada A3 – Mărtineşti – Vâlcele; alternativa Techirghiol (Litoral Express); legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2; legătura Călăraşi – Drajna Nouă – Autostrada A2; legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0; legătura Sfântu Gheorghe – Autostrada A13; legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni; alte proiecte minore care asigură accesul diferitelor zone de interes către infrastructura mare de transport şi conexiuni cu potenţiale culoare navigabile.

C.R

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *