Proiecte ambițioase ale deputatului Marian Lazăr

750 0

Atunci când vine vorba despre îmbunătățirea și dezvoltarea infrastructurii județului nostru, putem spune că Marian Lazăr, deputat USR PLUS, este unul dintre cei mai implicați reprezentanți politici.

În ultimele două luni, deputatul a avut discuții cu reprezentanții administrației locale din Drăgășani și Horezu despre proiectele ce presupun realizarea a două centuri ocolitoare.

“La Drăgășani se impune realizarea variantei de ocolire prin est a orașului, un proiect mai vechi dar care acum este oportun, dată fiind dinamica industrială a municipiului. Aici avem în vedere modernizarea și chiar lărgirea DN 64 spre Găneasa, pentru conexiunea cu drumul expres Craiova-Pitești. La Horezu putem spune că centura este vitală. Vorbim de o stațiune, care a devenit de interes național și nu este normal ca tot traficul greu spre și dinspre Gorj să traverseze orașul. Aici avem un centru istoric reabilitat, cu clădiri de patrimoniu care nu ”reacționează” bine la traficul greu care trece în prezent la nici 100 de metri distanță. Am depus toate documentațiile la CNAIR și nu mă voi opri până nu intră pe lista de priorități a guvernului și a Ministerului Transporturilor”, a precizat Marian Lazăr.

Cele două primării nu vor fi nevoite să participe cu fonduri din bugetul propriu pentru aceste proiecte.

Deputatul USR PLUS estimează că în șase luni se vor organiza licitațiile pentru proiectele tehnice și execuție și, cel târziu în luna mai a anului viitor vor putea începe lucrările la cele două centuri ocolitoare.

Proiectul centurii ocolitoare a Râmnicului este deocamdată blocat din cauza nemulțumirilor mai multor cetățeni din Dăești.

Deputatul USR-PLUS spune că în proiect nu au fost incluse fonduri pentru panourile fonoabsorbante ce ar reduce zgomotul produs de mașini, ținând cont de faptul că centura va trece destul de aproape de locuințele oamenilor.

„Proiectul pentru centura ocolitoare a Râmnicului este realizat deja. Primul blocaj care a apărut pe traseul propus de Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este în comuna Dăești. Eu o să organizez o întâlnire cu primarul din Dăești pentru a vedea care sunt punctele care îi deranjează pe dânșii. S-a venit cu o propunere, o varianta ocolitoare a comunei Dăești, dar implică suplimentarea bugetului cu vreo 15 milioane de euro, dar tot sunt probleme. În schimb, pe ruta proiectată de CNAIR s-ar trece foarte ușor, am înțeles că ar trebui dărâmat un foișor, dar comuna trebuie protejată cu panouri fonoabsorbante care nu sunt prinse în buget”, a declarat Marian Lazăr

„Traseul este unul foarte bun – la actuala intersecție cu partea de sud a orașului, pe lângă baraj, pe lângă unitatea militară va pleca drumul și va merge pe sub dealul Goranu, până aproape de Dăești, acolo se va intersecta cu o porțiune foarte scurtă cu actualul drum care merge în Dăești, va trece pe marginea Oltului, va continua până în zona Seaca unde se va intersecta cu DN7, cu un pod peste Olt (…). Urmează să vedem ce putem face. Dacă proiectul se deblochează, undeva în 2022 lucrările pot începe lucrările pentru centura Vâlcii. De la CNAIR mi s-a spus că buget există, ar mai fi problema de licitație și constructor”, mai spune deputatul.

Un alt proiect ambițios al deputatului Marian Lazăr este construcția unui drum expres care să lege județele Vâlcea, Olt, Dolj și Gorj, după modelul orașelor din Transilvania. Pentru realizarea acestui proiect este nevoie și de o înțelegere la nivelul consiliilor județene ale celor patru județe implicate.

 

Mihaela Iliescu

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *