Viticultura ar putea da o dimensiune turistică Drăgășaniului 

481 0

Când spui Drăgășani, spui vin. Spui podgorii. Spui, viță de vie. Soiuri vechi. Soiuri nobile. Crame și culturi pe zeci, sute de hectare.
Poate și, băutori, pe alocuri. Mai mult sau mai puțin profesioniști. Degustători, mai bine zis, ca să scuzați gluma. In vino veritas!
Dar vinurile Drăgășaniului sunt minunate. 

Toate acestea atrag turiști. Poate că localitatea nu prezenta în trecut cine știe ce interes turistic, însă acest lucru, cert, s-a schimbat. Drăgășaniul se integrează cumva într-un circuit turistic dedicat vinului. Oamenii vin să cunoască zona, să viziteze celebrele crame și, evident, să cumpere soiurile preferate. Crâmpoșia de Drăgășani, Negru de Drăgășani, Avincis, Casa Isărescu, sunt doar câteva din soiuri și branduri. 

Cum am mai scris, aici sunt organizate târguri specifice și sunt pregătite drumuri de picior, autovehicule  și bicicletă, care să facă legătura, pe frumoasele coline împrejmuitoare, între localitățile cu tradiție în ale culturii viței de vie. 

Mai mult, în ultima vreme, mulți oameni au cumpărat podgorii întregi și investesc serios în viticulture, potrivit spuselor primarului Cristian Nedelcu. 

Brandurile locale, de vin nobil, sunt căutate tot mai mult înafară, dar și foarte mulți români apreciază enorm prețioasa licoare.

C.R.  

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *