Zeci de mii de adolescenți se pierd, anual, în clasa a XII-a. 90 de elevi de la sate sunt sprijiniți să-și continue studiile cu ajutorul World Vision România și PepsiCo Foundation

343 0

Comunicat de presă

București, 13 februarie 2023: Între 30 și 40 de mii de adolescenți care intră în clasa a XII-a nu mai ajung să dea Bac-ul, arată datele oficiale din ultimii ani. Aceasta este doar ultima treaptă a abandonului școlar. Dintr-o generație de copii care intră în clasa întâi, în medie, peste 14% abandonează școala înainte să termine clasa a VIII-a, arată ultimul raport Starea Învățământului Preuniversitar din România. Asta în condițiile în care 44.5% dintre adolescenți sunt în risc de sărăcie și excluziune socială. World Vision România cu sprijinul Fundației PepsiCo  susține 90 de elevi de clasa de a VIII-a și de liceu, din comunități vulnerabile din jurul Bucureștiului, să-și continue studiile.

România este fruntașă la abandonul școlar în UE, iar copiii din mediul rural sunt cei mai vulnerabili în fața acestui risc. Dacă media națională este 15%, în mediul rural rata abandonului depășește 25%. În acest context, World Vision România a semnat un parteneriat cu PepsiCo Foundation pentru a susține 90 de elevi care provin din comunități dezavantajate, inclusiv din mediul rural,să-și continue studiile la liceu.

Prin parteneriatul World Vision România cu Fundația PepsiCo, încheiat în cadrul programului Vreau în clasa a 9-a, 90 de elevi de liceu din mediul rural vor fi susținuți în 2023 printr-un pachet integrat de servicii educaționale și sociale. Astfel, cu ajutorul donației de 160.000$ elevii vor primi:

  • consiliere vocațională;
  • sesiuni de dezvoltare personală;
  • burse lunare pentru a-și acoperi o parte dintre cheltuielile de bază (navetă, cazare la cămin, rechizite, haine etc.);
  • sesiuni de educație digitală;
  • zilnic o masă caldă;
  • sesiuni de informare despre un stil de viață sănătos;

De asemenea, 90 de părinți vor beneficia de un curs de educație parentală cu scopul de a-i încuraja pe copiii lor să termine cel puțin învățământul obligatoriu.

Obiectivul comun al acestui parteneriat: sprijinirea elevilor din mediul rural și periurban, de clasa a VIII-a și de liceu, pentru continuarea studiilor și pentru a-și dezvolta abilități ca să se integreze mai ușor pe piața muncii.

Toate datele noastre arată că, în rândul elevilor din cele mai dezavantajate comunități, una dintre principalele nevoi de investiții este pentru adolescenții care trec de la gimnaziu la liceu, respectiv următorii patru ani de studiu. Adolescenții din mediul rural pleacă către liceele de la oraș cu șanse inegale de dezvoltare. Iar aceste inegalități, dacă nu sunt combătute în școală, limitează accesul tinerilor și la mediul universitar sau la un loc de muncă plătit decent. Le mulțumim partenerilor de la PepsiCo Foundation pentru că le dau o șansă tinerilor noștri care își doresc un viitor mai bun”, a declarat Mihaela Nabăr, director-executiv World Vision România.

„Suntem încântați să continuăm parteneriatul cu World Vision România și să jucăm un rol activ în creșterea numărului de copii cărora li se oferă posibilitatea de a-și continua studiile și de a-și atinge potențialul maxim. Accesul la educație de calitate, la dezvoltarea abilităților și la securitate alimentară ar trebui să fie la îndemâna tuturor adolescenților. Făcând educația accesibilă pentru cât mai mulți copii și adolescenți cu putință, tinerii de astăzi ne vor conduce către un viitor mai echitabil, mai sustenabil și mai prosper”, a declarat Andrea Pont, PepsiCo Foundation Europe Lead.

Din 2008 și până în prezent peste 4.500 de adolescenți au beneficiat de programul Vreau în clasa a 9-a al fundației World Vision România. Anul acesta, organizația susține prin acest program 1.100 de elevi.

De la înființarea parteneriatului în 2021, Fundația PepsiCo a sprijinit World Vision România cu o finanțare de peste 500.000 USD.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 32 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.

Despre Fundația PepsiCo

Fundația PepsiCo, filiala filantropică a PepsiCo, investește în elementele esențiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunitățile înfloritoare. Lucrând cu organizații non-profit și experți din întreaga lume, ne concentrăm să ajutăm comunitățile să obțină acces la securitatea alimentară, apă sigură și oportunități economice. Ne străduim să obținem un impact tangibil în locurile în care trăim și lucrăm, colaborând cu alți colegi din industrie, organizații locale și internaționale și angajații noștri pentru a determina schimbări la scară largă în problemele care contează pentru noi și au importanță globală. Aflați mai multe la www.pepsicofoundation.com.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *