Atenție la ofertele de Black Friday!

513 0

Comunicat de presă

Pentru siguranța cumpărăturilor din perioada Black Friday citiți cu atenție caracteristicile produsului și verificați dacă acesta corespunde cu adevărat dorințelor și nevoilor dumneavoastră.
Vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoționale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice comerciant care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.
Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Pentru cumpărăturile online:
• verificați stocul existent;
• verificați prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA);
• verificați dacă prețul include și costul de livrare;
• verificați dacă magazinul on-line are o adresă fizică și informații de contact clare;
• fiți vigilenți și evitați site-urile necunoscute sau vânzătorii neautorizați. Dacă o ofertă pare prea bună este posibil sa fie o înșelătorie;
• nu luați în seamă o ofertă la prima vedere ca fiind cea mai bună. Folosiți site-uri web sau aplicații specializate pentru a compara prețurile produsului dorit pe mai mule site-uri și în magazine;
• citiți opiniile și recenziile altor cumpăratori cu privire la produsul pe care intenționați să-l cumpărați. Acestea vă pot oferi informații utile cu privire la calitatea și performanța produsului.
Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii.

Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații, cum ar fi:
• datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.);
• caracteristicile esențiale ale produsului;
• prețul cu toate taxele incluse;
• cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
• modalitățile de plată și de livrare;
• perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului;
• durata minimă a contractului;
• existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste intrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităîii vânzătorului.

Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, în termenul de 14 zile calendaristice, are dreptul de a denunța contractul și de a returna produsul, fără să invoce vreun motiv.
În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi înapoi suma plătită, de la comerciant, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului.

Profesionistul (comerciantul) rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu exceptia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii și condițiile de funcționare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungește cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menționat în format expres despre existența dreptului de returnare a produselor.

Comisar Sef Adjunct
Cristina Prună

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *