Biblioteca Pietrari – singura bibliotecă din țară ce se numără printre  câștigătorii granturilor SuperCoders 2024

118 0

 

Biblioteca Pietrari se numără, pentru al doilea an consecutiv, printre câștigătorii mini-granturilor SuperCoders 2024! Proiectul „De-a v-ați ascunselea” – în Scratch –  a fost ales printre cele 10 proiecte câștigătoare din întreaga țară!

Lista completă a câștigătorilor o găsiți la adresa https://www.fundatiaorange.ro/finantare/

Astfel, creatorii de super-eroi din cele 10 instituții câștigătoare se vor întrece în lumea animației în Scratch, dar și în robotică și programare, prin accesarea fondurilor în valoare de 10.000 de RON/grant, construind astfel propriile planuri de antrenament în Scratch, ce sunt susținute financiar de către Fundația Orange.

Proiectul ”De-a v-ați ascunselea” este un proiect în care copiii din clasele primare din localitățile Pietrari și Bălcești vor redescoperi jocurile copilăriei, după care le vor transpune și programa în clipuri Scratch, la bibliotecă.

”De-a v-ați ascunselea” reprezintă un joc clasic, iar în Scratch poate deveni o experiență interactivă și educativă. Crearea unui joc de acest tip în Scratch presupune o planificare atentă a poveștii și a diverselor ramificații pe care le poate avea. În primul rând, este necesar să se creeze un scenariu și să se stabilească deciziile pe care jucătorul le poate lua. Apoi, cu ajutorul blocurilor de codare, poate programa jocul astfel încât povestea să se ramifice în funcție de răspunsurile jucătorului. Acest proces poate fi destul de complex, dar este extrem de satisfăcător atunci când vezi cum povestea pe care ai creat-o prinde viață.

Proiectul este, nu numai un mod de a dezvolta competențele digitale ale copiilor, dar și dovada că dezvoltarea creativității și a imaginației poate fi încurajată cu ajutorul tehnologiei. Elevii vor participa la șase ore de programare, în fiecare bibliotecă parteneră, în care se vor juca afară, înțelegând modul de joc și algoritmul, sub îndrumarea bibliotecarului coordonator, după care vor crea jocurile online, scopul proiectului fiind acela de a consolida capacitatea de a transpune evenimente în clipuri, folosind limbajul de programare Scratch, dar și lucrul în echipă și prietenia dintre copiii, în fiecare grup, dar și între cele două localități.

Obiectivele proiectului:

– consolidarea capacitățlor de a realiza programare în Scratch prin realizarea de jocuri care se bazează pe jcorui clasice sau pe lecturi citite de către elevi;

– descoperirea jocurilor copilăriei și experimentarea acestora sub îndrumarea bibliotecarilor,

– citirea unor lecturi din lista de lecturi suplimentare citite care să sprijine crearea de jocuri de aventură;

– îmbinarea tehnologiei cu metodele clasice și moderne de învățare pentru a activiza, personaliza și oferi atractivitate procesului de învățare și serviciilor de bibliotecă;

– dezvoltarea abilităților de utilizare a tehnologiei în scop educativ,

– formarea gândirii critice;

-formarea și cultivarea gustului pentru frumos.

Grupul țintă vizat de proiect:

– 100 elevi de la clasele a III-a, a IV-a și a V-a de la școlile Pietrari și Bălcești,

– 6 cadre didactice din cele două școli,

– 2 bibliotecari din bibliotecile publice partenere.

Activităţi care vor duce la atingerea obiectivelor:

-„Pur și simplu…, Scratch!”- atelier online de descoperire a informațiilor si a comenzilor utilizate de limbajul Scratch, cu ajutorul bibliovoluntarilor din clubul de programare al Bibliotecii Pietrari și realizarea unor proiecte simple,

– Workshop-uri în Scratch la bibliotecile Pietrari și Bălcești, precedate de activitățile ludice ce aduc în atenție jocurile copilăriei,

– Concurs cu premii între clasele implicate din cele două localități. Jurizarea și premierea primelor zece jocuri,

– Excursie de o zi cu 45 copii participanți la proiect în București cu vizitarea Orange Digital Center și a MINA Museum.

Prin programare, copiii pot să construiască lumi noi, să dea frâu liber imaginației și să descopere oportunitățile nemărginite de învățare pe care tehnologia le oferă. Și bibliotecile fac acest lucru de câțiva ani!

”Felicitări tuturor celor care se implică în dezvoltarea competențelor digitale ale copiilor! Fiecare dintre voi aduce o contribuție valoroasă în promovarea educației în programare și a pasiunii pentru tehnologie în rândul tinerilor. Suntem cu adevărat recunoscători pentru dedicarea voastră și pentru modul în care v-ați evidențiat în proiectele voastre, demonstrând ce înseamnă să fii un „Super Coder”.”

a fost mesajul transmis de echipa Simplon România, partener al Fundației Orange, la prima întâlnire de îndrumare în implementarea proiectelor noastre, sesiune ce a avut loc ieri în cadrul evenimentului Europe Code Week 2024, eveniment european celebrat de toți cei care susțin programarea.

Lansat în anul 2014, SuperCoders s-a transformat într-unul dintre programele de referință pentru direcția educației digitale, prin care Fundația Orange contribuie la viitorul tinerei generații. Ajuns anul acesta la cea de-a XI-a ediție, SuperCoders se adresează copiilor cu vârste între 10 și 14 ani din toată țara, care își doresc să devină creatori de noi universuri, lideri care au viziunea proiectului pe care și-l doresc, prin învățarea limbajelor simple de programare. Aceasta este puterea SuperCoders.

Află aici care este povestea SuperCoders de #11

https://orangedigitalcenter.ro/despre-noi/supercoders/#poveste

Mulțumiri Fundației Orange pentru încrederea oferită ideilor noastre!

Mulțumiri tuturor celor ce ne-au fost și ne sunt alături în dezvoltarea acestor programe dedicate copiilor și tinerilor din localitățile noastre – administrației locale, cadrelor didactice, voluntarilor și părinților copiilor noștri.

Bibliotecar, Crina Popescu

Articole asemănătoare

Vernisaje 12 ianuarie 2024

Postat de - 8 ianuarie, 2024 0
FacebookTwitterFiliala Râmnicu Vâlcea a Uniunii Artiștilor Plastici din România organizează în parteneriat cu Filiala Bacău a UAP din România, Uniunea…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *