Certificatele vor fi de două feluri:
Albastru,eliberat pentru firmele care cer acordarea în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente în perioada stării de urgență
Galben,eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie – februarie 2020.
Cel galben se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Aceasta se poate depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.Modelul declarației pe propria răspundere se va posta pe site-ul de mai sus.
În sistem trebuie încărcate următoarele informații și documente:
-datele de identificare
-declarația pe propria răspundere
Ministerul Economiei va putea elibera certificatele doar pe perioada existenței stării de urgență în România.
În cadrul acțiunilor de inspecție și control desfășurate de autorități, se vor verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declarației pe propria răspundere de către firme.
Dacă sunt identificate suspiciuni pentru nerespectarea dispozițiilor legale, vor fi sesizate organele penale.
Certificatele de situații de urgență sunt necesare pentru a beneficia de șomajul tehnic suportat de stat sau de amânarea la plată a chiriilor și utilităților de către IMM-uri.
Ca orice legiferare făcuta în România și aceasta este plină de ”virgule” și ceea ce este mai grav, nu este facută de economiști. Sigur,nu! Nu ține cont de nici una din șmecheriile cu care te agață ANAF-ul. Și te va agăța ulterior.
„Tu (Guvernul ) ai știut că suspenzi activitățile. Trebuia să ai deja măsurile astea pregătite, să intre în vigoare. Nu dai tu în ședință de Guvern miercuri și noi ne uităm chiorâți în Monitorul Oficial sâmbătă dimineața. Situațiile astea generează o neîncredere în populație”, conchide consultantul fiscal Cornel Grama.
„Nu e clar ce înseamnă „capacitatea financiară”. E o chichiță să se lege orice organ fiscal”, spune Grama.
”Mă trezesc că declar pe propria răspundere că nu am capacitatea financiară să plătesc salariații, beneficiez de șomaj până trece criza, și mă trezesc cu un control. Se uită pe balanța lunii martie și îmi zice: „Păi uite, că aveai sold în casă, bani la bancă”. Poate banii de la bancă erau angajați în alte cheltuieli anterioare”
„Adică eu pentru martie fac cererea în aprilie. În 30 de zile vin banii, deci în mai. Deci eu plățile la bugetul de stat pentru contribuții le fac în 25 a lunii următoare în care s-a făcut plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Adică în 25 iunie. Așa se înțelege. Eu contribuțiile pentru martie trebuie să le fac în 25 iunie. Asta e neclar. Ar fi o chestie bună”, spune el.
Cititi mai multe pe: https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-23748379-pachet-masuri-economice-ajutor-cornel-grama-risc.htm
Un comunicat al Ministerului Finanțelor spune: Conducerea Ministerului Finanțelor Publice și ANAF asigură contribuabilii că toate cazurile excepționale și argumentate de întârzieri în depunerea declarațiilor vor fi tratate cu toată deschiderea și indulgența prevăzută de lege.
“În care lege este prevăzută deschiderea și indulgența? Eu nu am găsit. Am citit Codul de procedură fiscală și nu am găsit: indulgența = procedura prin care ANAF… Nu e așa ceva”, arată Grama.
Dragi privați, căscați bine ochii!
Curierul de Râmnic
Curierul de Râmnic va publica gratuit anunțurile intreprinderilor mici și mijlocii în lunile martie, aprilie și mai.