Ai în desfășurare un credit bancar? Întâmpini probleme cu banca!? Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile!

159 0

InfoCons  vine în sprijinul consumatorilor din România, în special în această perioadă dificilă și pune la dispoziția acestora numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, numar dedicat consumatorilor care au au în desfășurare un credit bancar, care au amânat  ratele aferente acestui credit conform prevederilor legale sau care doresc amânarea ratelor.La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul financiar bancar din perspectiva protecției consumatorilor.

 

Mișcarea de Protecția consumatorilor –  este alături de cei care întâmpină probleme cu o institușie financiar bancară, atât din perspectiva respectării prevederilor contractuale, informarea corectă și transparentă a acestora în special în cazul în care doresc amânarea ratelor conform legislației.

Consumatorii care au în derulare un credit bancar  își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.

Dacă aceștia au o problema legată de doemniul financiar bancar din perspectiva protecției consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.

Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon 021-9615, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

 

Drepturile  fundamentale ale consumatorilor:

 

  • de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
  • de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
  • de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
  • de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
  • de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
  • de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
  • de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
  • Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.

„Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecaruia dintre noi. Prin aceasta putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care întâmpină dificultăți cu o instituție financiar bancară si ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine!”

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons 

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *