Anunțurile gratuite la cumpărături Google sunt o nouă caracteristică “curbside pickup” și, totodată, o strategie de licitație pentru anunțurile hoteliere. În ultima luna au fost anunțate câteva modificări la reclamele Google Shopping și Hotel Ads. Iată elementele importante care ar trebui știute.
A revenit Google Shopping Ads gratuit
Din cauza situației create de coronavirus, spre finalul lunii aprilie, Google a anunțat agențiile de servicii Google Ads că va permite utilizarea gratuită a serviciului Google Shopping.
Google a recunoscut încordarea exercitată asupra firmelor care au fost nevoite să închidă magazinele fizice și că își da seama de importantă retailului online, acum mai mult că oricând. Că în multe alte cazuri, pentru mulți comercianți, online-ul este în prezent singurul mediu în care magazinul mai poate genera vânzări și venituri.
Începând cu sfârșitul lunii aprilie, rezultatele cumpărăturilor au început să se bazeze fundamental pe rezultatele organice. Sunt voci care spun că acesta este modul în care Google încearcă să revină la Amazon, mai ales că acesta domină de luni de zile spațiul de căutare cu amănuntul.
Reintroducerea listelor organice în rezultatelele cumpărăturilor ar putea îmbunătăți relevanță pentru unii utilizatori, atrăgându-i în cele din urmă, către Google pentru căutările cu amănuntul.
Ce înseamnă această schimbare pentru retaileri
Momentan, efectul acestei modificări este relevant dar pentru magazinele din SUA, însă Google își propune să extindă lucrurile și în alte țări în cursul anului. În momentul în care va deveni disponibil, însă, comercianții cu amănuntul vor trebui să se alăture la Google Merchant Center pentru a fi concepute listele. Acesta este un proces pe care Google spere să îl eficientizeze în viitorul apropiat, astfel încât comercianții să poată lista direct produsele, fără a mai fi nevoie de un feed.
Dacă aveți deja un cont Google Merchant și un feed încărcat, nu mai este necesar să faceți nimic pentru a beneficia de listarea gratuită a produselor.
Curbside pickup – o nouă funcție preluată în cumpărături
Curbside pickup este o nouă caracteristică testată pentru a ajută comercianții care folosesc anunțuri de inventar local. Acesta este un indicator care apare scris cu litere negre deasupra produselor eligibile, atunci când utilizatorul navighează pe Google Shopping.
Pentru a utiliza această caracteristică, agenții de publicitate trebuie să activeze store pickup și să utilizeze o aplicație specială.
Modificări ale taxelor publicitare la anunțurile hoteliere
Într-o idee similară, Google a făcut și modificări la taxele de anunțuri hoteliere. Acest lucru înseamnă că cei din domeniul hotelier nu mai trebuie să plătească nimic dacă un client anulează o camera care a fost rezervată prin Google.
Se încearcă o strategie de ofertare în care proprietarii hotelului plătesc comisionul doar atunci când călătorul ajunge efectiv în hotel. De asemenea, va fi prezent un filtru care să permită călătorilor să vadă doar hotelurile care oferă opțiunea de a anula gratuit rezervarea făcută.