Ziua Internaţională pentru Nonviolenţă în Şcoală

55 0

30 Ianuarie

 

Ziua de 30 ianuarie a fost aleasă pentru a celebra Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală.

Violenţa şcolară este doar una dintre manifestările violenţei cotidiene. Dezbaterile privind relaţia între conceptul de „drept la siguranţă” şi mediul şcolar au căpătat în Europa o dezvoltare continuă şi constantă.

Conform studiului „Violenţa în şcoală”, realizat de UNICEF, violenţa în şcoală este „orice formă de manifestare a unor comportamente precum:

* exprimare inadecvată sau jignitoare, cum ar fi: poreclire, tachinare, ironizare, imitare, ameninţare, hărţuire;

* bruscare, împingere, lovire, rănire;

* comportament care intră sub incidenţa legii (viol, consum/comercializare de droguri, vandalism – provocarea de stricăciuni cu bună ştiinţă– furt);

* ofensă adusă statutului/autorităţii cadrului didactic (limbaj sau conduită ireverenţioasă faţă de cadrul didactic);

* comportament şcolar neadecvat: întârzierea la ore, părăsirea clasei în timpul orei, fumatul în şcoală şi orice alt comportament care contravine flagrant regulamentului şcolar în vigoare.

Deasemenea, un raport global al UNICEF, „Ascuns la Vedere – O analiză statistică a violenţei asupra copiilor”, confirmă amploarea teribilă a abuzului fizic, sexual şi emoţional la care sunt supuşi copiii în toată lumea.

Astfel, aproximativ 17% din copiii din 58 de ţări sunt supuşi unor forme severe de pedeapsă fizică (loviri în cap, tras de urechi sau lovituri dure şi repetate). La nivel global, trei din zece adulţi consideră că este nevoie de pedepse fizice pentru a creşte copiii bine.  .

La nivel mondial, 1 din 3 elevi cu vârste între 13 şi 15 ani sunt brutalizaţi cu regularitate în şcoală. Aproape o treime din elevii cu vârste între 11 şi 15 ani din Europa şi America de Nord afirmă că au brutalizat alţi copii – în Letonia şi România, 6 din 10 copii recunosc că brutalizează alţi copii.

Ziua Internaţională pentru Nonviolenţă în Şcoală este sărbătorită în fiecare an pe 30 ianuarie iar mesajul ei trebuie să dureze şi să se manifeste în fiecare zi. Toate formele agresiunii întâlnite în şcoli – de la îmbrânceli şi jigniri, până la injurii, vulgarităţi, intimidări fizice şi verbale – trebuie să dispară iar relaţiile interumane elev-coleg, elev-profesor, elev-părinte trebuie dezvoltate pe o bază de armonie şi toleranţă, în care puterea de convingere a cuvântului şi nu a violenţei trebuie să primeze.

Funcția cea mai importantă pe care o ocupăm de-a lungul vieții este aceea de părinte. Așadar, în calitate de părinți în primul rând, apoi de demnitari, profesori, educatori sau simpli cetățeni, trebuie să ne luptăm cu acest fenomen deja, violența din școli, din spațiul public, de pe stradă.

Violența de orice fel trebuie să dispară. Dialogul, puterea de a asculta și de a comunica într-un cadru calm, liniștit s-a dovedit întotdeauna a fi cea mai înțeleaptă modalitate de rezolvare a unui conflict. Puterea de convingere a cuvântului trebuie să învingă violența.

 

(Sursa: DOBROGEA NEWS)

 

Corina Enache

Articole asemănătoare

Studiile în UK și BREXIT-ul

Postat de - 13 februarie, 2020 0
FacebookTwitterAprobarea acordului de BREXIT cu Uniunea Europeană de către parlamentul britanic, își va produce în următoarea perioadă efectele în plan…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *