Modificări în structura noului an școlar

113 0

Ministerul Educaţiei a făcut mai multe schimbări în structura anului şcolar 2021-2022.

Acesta va începe luni, 13 septembrie, una din vacanțe dispare, iar activităţile din cadrul proiectului „Şcoala altfel” se vor derula în perioada 8-14 aprilie, când vor avea loc şi fazele naţionale ale olimpiadelor şcolare. Un raport al Agenției Executive pentru Educație a Comisiei Europene arată că România este una dintre cele trei țări cu cele mai puține zile de școală, 165, din Europa.

Anul școlar viitor va fi structurat în două semester și va dura 34 de săptămâni, potrivit Ordinului semnat de Sorin Cîmpeanu, ministrul educaţiei, şi publicat în Monitorul Oficial marţi, 16 februarie 2021.

Semestrul I: 14 săptămâni de cursuri, dispuse în intervalul 13 septembrie 2021 – 22 decembrie 2021

Semestrul al II-lea: 20 de săptămâni, în intervalul 10 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022.

Vacanțele elevilor sunt programate astfel: 25-31 octombrie 2021, vacanţa pentru învățământ preșcolar și primar; 23 decembrie 2021 – 9 ianuarie 2022, vacanța de iarnă; 15 aprilie 2022 – 1 mai 2022, vacanța de primăvară. Elevii vor intra în vacanţa de vară în data de 11 iunie 2022.

Pentru clasele terminale din învățământul liceal (clasa a XII-a zi, clasa a XIII-a seral și frecvență redusă), anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 mai 2022. Pentru clasele a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 3 iunie 2022, în timp ce pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică (exceptând clasele terminale anterior menționate), respectiv pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri.

Unele din țările europene au vacanțele de vară mai scurte, însă, puțini din sistem recunosc că în România, materia și programa școlară sunt extreme de stufoase, dificile și aproape în continuă schimbare, pentru că, nu-i așa? Elevii români sunt cobai în mâinile miniștrilor, ai celor ce elaborează manuale și programe infernale și ai acelor dascăli care nu țin cont de capacitățile copiilor de asimilare și înțelegere a materiei.

Kandy Reisenauer

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *