Spune-mi de ce ți-e poftă, ca să iți spun ce să mănânci!

130 0

Știați că substanțele după care „plânge” corpul nostru sunt cu totul altele decât cele pe care le conțin alimentele la care poftim?

Poftele pe care le avem pentru anumite alimente, condimente sau substanțe ne pot da indicii asupra unor dezechilibre minerale, ale vitaminelor, nevoi sau dereglări ale organismului. Satisfacerea lor în mod corect ajută la menținerea stării de sănătate.

Iată cum le “traducem”:

 Pofta de lactate, slănină, prăjeli, ou, salate cu mult ulei – deficit al grăsimilor saturate în organism, dar și al carbonului. Le putem lua din fructe şi legume, carbohidrați, zaharuri simple, măsline, semințe, nuci și avocado.

  • Pofta de acru – deficiente enzimatice ale ficatului și vezicii biliare.
  • Pofta de a mânca pământ şi excremente, care este întâlnită mai ales la copii şi la femeile gravide arată o carență de minerale, dominată de potasiu. Pofta de var (în special la copii), ca și de băuturi acidulate, poate indica, printre altele, un deficit de calciu și potasiu.

Ce putem consuma ?

  • apă, semințe de susan și floarea soarelui, măsline, legume crude, în special cele verzi sau cu frunze verzi, banane și smochine, dar și orice alt fruct.
  • Pofta de măsline sau murături – semn al lipsei sării și al dezechilibrului tiroidei.
  • Pofta de mâncăruri sărate indică nevoia de cloruri, pe care le găsim în apă și sare. Consumul excesiv de sare poate semnala un deficit de sodiu, tulburare care intervine în transpirații excesive și în afecțiuni ale tiroidei.
  • Pofta de ceva dulce indică lipsa de crom. Putem mânca: germeni de grâu, fructe și legume, ulei de porumb, condimente, ciuperci.
  • Pofta de ciocolată arată nevoia de zahăr, magneziu, dar şi de cofeină naturală, pe care le putem găsi în legume (mai ales cele de culoare verde), fructe (în special banane și smochine), cacao, cereale integrale, miere, migdale, nuci, boabe de cafea verde.
  • Pofta de pâine – organismul are nevoie de azot. Îl putem lua din alimente bogate în proteine: lucernă, seminţe, legume cu frunze verzi, nuci, fasole boabe, soia.
  • Pofta de cafea sau ceai indică nevoia de fosfor. Îl găsim în germeni de grâu, legume, nuci, fructe ( în special smochine). Mai poate indica nevoia de sulf, pe care îl găsim în ceapă, usturoi, conopidă, ridichi negre, varză, alune, curmale, ardei roșii, polen, potasiu – îl luăm din banane, semințe de floarea soarelui, măsline, cartofi, legume cu frunze verzi, verdețuri amare etc.
  • Pofta de alcool, medicamente sau ceaiuri cu efecte relaxante – avem nevoie de proteine. Le găsim în leguminoase, ciuperci, fructe de mare, migdale, nuci. Corpul nostru mai poate duce lipsa de calciu, pe care îl luam din apă, legume (în special cele cu frunze verzi), fructe( în special smochine), semințe de susan, dar și de potasiu, pe care îl găsim în banane, legume cu frunze verzi, măsline, semințe de floarea soarelui, măsline, cartofi, verdețuri amare.
  • Pofta de a mânca gheață indică lipsa fierului și manganului, pe care le găsim în alge, fructe de mare, rădăcinoase, sparanghel, leguminoase, legume verzi, verdețuri, cereale integrale, ananas, coacăz negru, sfeclă, afine, banane, portocale, grapefruit, caise, cireșe negre, alune, nuci, arahide.
  • Pofta de condimente iuți (piper, ardei iute, hrean, curry, chilli) – semn al unei afecțiuni pulmonare, al slabei oxigenări celulare sau al unei infecții în organism, dar și al lipsei de zinc, pe care îl putem lua din legume verzi, în special spanac și varză, germeni de grâu, sfeclă, apă, semințe de susan, boabe de muștar, fructe de mare.
  • Pofta de a mânca preparate din carne arată nevoia de magneziu a organismului nostru. Îl găsim din legume (mai ales cele de culoare verde), fructe (în special banane, curmale și smochine), cereale integrale, nuci, migdale.
  • Pofta de alimente amare (graprefruit, pelin, anghinare) – afecțiuni cardiovasculare. Aceste alimente curăță sângele de excesul de toxine și colesterol, este bine să fie consumate ca atare, în salate de legume și să se elimine din dieta produsele care provoacă aciditate..
  • Poftele premenstruale – deficiență de zinc. Îl putem lua din legume verzi (în special spanac și varză), rădăcinoase, germeni de grâu, fructe de mare, sfeclă, semințe de susan, boabe de muștar, apă.
  • Lipsa poftei de mâncare – semn al lipsei vitaminelor B, prezente în cereale, cartofi, drojdie, verdeţuri, legume, leguminoase, portocale, nuci, migdale, seminţe de floarea-soarelui, sfeclă, tărâțe de orez, germeni de grâu.
  • Senzaţia de foame permanentă indică nevoia de tirozină, de triptofan, dar și de siliciu, pe care le găsim în cereale integrale, nuci,  seminţe,  ciuperci, verdeţuri, legume (mai ales spanac, usturoi, praz, fasole verde) şi fructe (mai ales în coajă), polen, stafide.

 

Mihaela Iliescu

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *