Sfaturi uşoare pentru zile “grele”

500 0

Fără îndoială, perioada Sărbătorilor de iarnă este foarte frumoasă, dar şi foarte solicitantă pentru organism, dacă nu încercăm să păstrăm un echilibru în dietă, iar consecințele nu se lasă așteptate.

Iată ce putem face pentru a reveni la greutatea dorită, dar și pentru a “păcăli” foamea:

  • Atunci când vi se face foame, inspiraţi adânc de câteva ori şi expiraţi cu un oftat zgomotos.
  • Ultimele studii arată că vesela de culoare maro sau galbenă (culori calde) stimulează centrul de saţietate din creier, iar pofta de mâncare scade cu 60%.
  • Consumaţi cât mai multe legume şi zarzavaturi în stare crudă sau sub formă de suc. 
  • Consumaţi multe murături şi zeamă de varză. Acestea vor grăbi digestia.
  • Săturaţi-vă cu pectine. Puneţi o lingură de pectină de mere într-un pahar cu apă călduţă şi amestecaţi. Beţi două. Trei pahare pe zi.
  • Atunci când simţiţi că vi se face foame, apelaţi la banane sau citrice, dar nu pentru a le mânca ci pentru a le mirosi. Parfumul lor taie foamea.
  • Mâncaţi o lămâie (curăţată de coajă) înainte de culcare. Imediat după aceea, mâncaţi o lingură de iaurt.
  • Lămâia activează hormonii de creştere proprii organismului şi reduce grăsimile. 
  • Condimentaţi mâncarea cu piper, ardei iute sau  sos Tabasco, preparat din doar trei ingrediente: ardei iute, sare, oţet.
  • Consumaţi alimente ce conţin crom: cartofi, drojdie, varză kale, spirulină, spanac, nuci, alune, semințe, cereale integrale (orz, ovăz, inclusiv porumb), boabe de cafea sau cacao, banane, sparanghel,  soia, mazăre tânără, piper negru.
  • Mâncaţi cât se poate de des ananas sau kiwi – conţin enzime şi accelerează metabolismul.
  • Beţi dimineaţa, pe stomacul gol, un pahar cu apă sau cu suc rece (din frigider) – stimulează activitatea intestinelor. Apoi, băgaţi-vă încă zece minute în pat.
  • Folosiţi treptele pentru a urca, în locul liftului.
  • Călătoriţi cu autobuzul sau cu tramvaiul? Coborâţi mai repede şi mergeţi cel puţin o staţie pe jos.
  • Încordaţi muşchii cât puteţi de des. În drum spre serviciu, de exemplu, încordaţi de zece ori muşchii abdomenului şi ai feselor, nimeni nu va observa, iar exerciţiul întăreşte ţesuturile.
  • Alegeţi un sport uşor pentru a-l practica cu plăcere. Este important să nu exageraţi.
  • O plimbare de o jumătate de oră, după o masă copioasă, stimulează digestia.

Mihaela Iliescu

Calendarul unui tratament naturist vindecător

 

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *