Un sistem de protecție inovativ va fi implementat pe ”drumul morții” din Moldova pentru reducerea accidentelor

809 0

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, care reunește angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, informează participanții la trafic că pe o porțiune din DN28, care leagă municipiile Roman de Iași, se desfășoară lucrări de montare de parapete pe rulouri. Lucrările au început din luna aprilie și sunt în desfășurare. Proiectul reprezintă un sistem de protecție inovativ conceput pentru a evita evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale. Sistemul de protecție este rar întâlnit, această nouă soluție inovativă fiind implementată pe puține drumuri publice. 

 Vehiculele care intră în contact cu acest sistem de protecție sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel eliminat riscul coliziunii frontale. 

Lucrările de montare a parapetelor se realizează între localitățile Războieni și Bălțați din județul Iași, pe DN28, numit și „drumul morții”. Acestea au început la sfârșitul lunii aprilie și sunt încă în desfășurare. Măsura face parte dintr-un proiect al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la nivel național, pentru reducerea riscului de accidente rutiere grave pe anumite sectoare de drum.

Caracteristicile tehnice au permis sistemului de protecție să obțină rezultate pozitive deosebite în ”crash teste” de siguranță rutieră, performanțele superioare fiind datorate elementelor avansate de siguranță și design. Sectorul de drum pe care urmează să fie implementată această măsură a fost selectat în urma analizării mai multor tronsoane pe care se produc accidente. 

DN 28 este un drum național din România care leagă Romanul de Iași și mai departe de granița cu Republica Moldova prin Albița. Drumul pornește din DN2 în dreptul localității Săbăoani. Pe sectorul dintre Săbăoani și Municipiul Iași, ce coincide cu tronsonul drumului european de categorie B cu indicativul E 583, s-au produs numeroase accidente rutiere soldate cu zeci de morți și răniți, Motivele au fost: neadaptarea  vitezei, depășirea liniilor continue, oboseala  la  volan și neatenția la ceilalți participanți la trafic. 

De asemenea, au fost luate măsuri de îmbunătățire a siguranței rutiere, prin amenajarea intersecțiilor cu drumurile secundare din localități, sensul giratoriu de la ieșirea din Lețcani către Iași, execuția unor marcaje rutiere suplimentare de scoatere în evidență a sectoarelor de drum cu risc sporit de producere a accidentelor, montarea de parapete rutiere de protecție pe zona mediană a drumului cu rolul de reducere a accidentelor rutiere prin coliziune frontală (exemplu: accidentul din 1 februarie din localitatea Bălțați soldat cu decesul a 7 persoane).

Totodată, angajații CNAIR, pe unele sectoare de drum cu risc sporit de producere a accidentelor, au suplimentat semnalizarea rutieră verticală prin amplasarea unor indicatoare rutiere de reglementare cu rol de reducere a vitezei de circulație (exemplu: sectorul dintre localitățile Lețcani și Podul Iloaiei).

În ciuda măsurilor interprinse de DRDP Iași – SDN Iași, din cauza nerespectării regulilor de circulație de către participanții la trafic, pe sectorul dintre Săbăoani și Municipiul Iași, se produc în continuare accidente rutiere grave, soldate cu morți și răniți. Aici sunt necesare  variante  de  centuri ocolitoare ale zonelor  aglomerate (exemplu:  o varianta ocolitoare  a  orașului Podul Iloaiei, unde în unele zile cozile la intrare și ieșirea din oraș sunt de câțiva km).

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *