World Vision România: 11.000 de copii și 1.000 de profesori au primit cărți și rechite prin campania „Dăm aripi educației“ în care s-au implicat Smiley, Anca Serea și alte vedete

75 0

Comunicat de presă

STUDIU World Vision România: 38% dintre părinții din comunitățile vulnerabile de la sate cumpără mai puține rechizite și cărți pentru copiii lor ca să facă economii

București, 22 noiembrie 2022: 11.000 de copii și 1.000 de profesori au primit cărți și rechizite în urma campaniei „Dăm aripi educației“ prin care Fundația World Vision România alături de centrele comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle, principalul investitor si dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrala si de Est, și-au propus să sprijine școlile din mediile vulnerabile.

Copiii și profesorii sunt din 39 școli din 20 de județe și municipii: București, Constanța, Sibiu, Ialomița, Buzău, Brăila, Călărași, Iași, Suceava, Neamț, Galați, Dolj, Gorj, Timiş, Vâlcea, Cluj, Mureș, Satu-Mare, Brașov și Prahova.

Campania a început pe 30 august, atunci când Smiley, Anca Serea, Gabriela Atanasov și Andreea Madlen au citit celor prezenți la Mega Mall București câte un pasaj din povestea lor preferată din copilărie și au adus în discuție importanța cititului în dezvoltarea armonioasă a copiilor. De asemenea, artiști și influenceri precum Sore, Dana Rogoz, Alina Ceușan, Laura Cosoi, Ela Crăciun și Flavia Florean și-au îndemnat comunitățile online să se alăture demersului World Vision România și să doneze cărți și rechizite.

Campania s-a desfășurat în lunile august-septembrie în nouă centre comerciale NEPI Rockcastle partenere: Mega Mall București, Shopping City Timișoara, Shopping City Piatra Neamț, Brăila Mall, Shopping City Târgu Mureș, Promenada Sibiu, Shopping City Satu Mare, Shopping City Târgu Jiu și City Park Constanța.

Cea de a doua ediție a campaniei „Dăm aripi educației“ a sprijinit 10.700 de copii vulnerabili (mai mult cu 3.000 față de 2021) și 39 de școli (în plus cu 15 față de ediția anterioară).

„Atunci când vedem că 40% dintre copii nu reușesc să înțeleagă ce citesc – așa cum o arată testele naționale sau internaționale – de cele mai multe ori ne gândim la a crea programe noi de educație. La a restructura programa, la a implica mai mult profesorii, la a veni cu metode mai atractive pentru copii. Însă, la sate, în cea mai vulnerabilă zonă, adesea vorbim despre lucruri de bază: pur și simplu, de lipsa cărților, a caietelor, a creioanelor. Campania «Dăm aripi educației» a avut anul acesta cu 30% mai mulți beneficiari, ceea ce ne dă și nouă aripi, speranță să continuăm cu astfel de proiecte. Cei care doresc să le fie alături în continuare copiilor de la sat o pot face donând 4 euro/lună prin SMS la 8864 cu textul SPERANTA”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Aproximativ 25% dintre tineri nu au acces întotdeauna la rechizitele de care au nevoie la școală, iar 38% dintre părinți cumpără mai puține rechizite și cărți pentru copii, pentru a face economii, conform unui studiu World Vision România.

De asemenea, 4 din 10 comune nu au nicio bibliotecă, iar 6 din 10 şcoli de la sate nu au bibliotecă şcolară, potrivit datelor analizate de aceeași fundație.

Bucuria copiilor, dar şi a noastră, a cadrelor didactice, a fost imensă când am primit cărţile, mai ales că biblioteca de la noi din școală nu avea suficiente. Ne-am bucurat de toate volumele actuale și care corespund programei. Şcoala este considerată universul cărţilor, iar profesorii și învăţătorii sunt consideraţi oameni ai cărţii. Orice carte donată este extrem de valoroasă, mai ales pentru copiii din familii care nu-și permit să-și cumpere una”, au afirmat colectivul şi profesorii Școlii Gimnaziale Ostroveni din județul Dolj, prin directorul Viorica Pîrvu.

Sunt foarte frumoase cărțile. Chiar nu ne așteptam să primim așa cărți interesante. Ne bucurăm de fiecare în parte! Ne-ați prins în mrejele cititului pe copii și pe noi, cadrele didactice, deopotrivă. Am citit la clasă deja din șase cărți dintre cele donate”, a declarat Sipos Tamara, directorul Școlii Gimnaziale Iclandu Mare din județul Mureș.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 32 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.

 Despre NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle este principalul investitor și dezvoltator de proprietăți comerciale din Europa Centrală și de Est. Grupul deține un portofoliu excepțional de proprietăți cu poziție cheie în România, Polonia, Slovacia, Croația, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia și Lituania. În România, NEPI Rockcastle deține 20 de centre comerciale în cele mai importante orașe din țară. Din portofoliul NEPI Rockcastle din România, fac parte Mega Mall, Promenada Mall București, Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu, Vulcan Value Centre București, Iris Titan Shopping Center București, Shopping City Timișoara, City Park Mall din Constanța, Ploiești Shopping City, Brăila Mall, Shopping City Galați, Shopping City Târgu Jiu, Severin Shopping Center, Shopping City Piatra Neamț, Shopping City Satu Mare, Shopping City Deva, Shopping City Râmnicu Vâlcea, Shopping City Buzău și Shopping City Târgu Mureș.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *