Vin cu vești bune pentru transportatori!Astăzi, am votat un proiect pe care l-am susținut, alături de colegii liberali și care instituie un set de măsuri cu valoare compensatorie ca urmare a pierderilor semnificative aferente sectorului de transporturi din România

138 0
Vin cu vești bune pentru transportatori!Astăzi, am votat un proiect pe care l-am susținut, alături de colegii liberali și care instituie un set de măsuri cu valoare compensatorie ca urmare a pierderilor semnificative aferente sectorului de transporturi din România. Actualul context economic, cu toate implicațiile, face ca sectorul transporturilor să fie puternic afectat.
Sectorul de transporturi din România acționează într-o piață europeană concurențială deosebit de puternică, în care chiar și competitorii est-europeni dispun de condiții mult mai bune decât companiile de transport cu capital românesc. În acest context, trebuie amintit că lucrătorii români din acest sector nu beneficiază de indemnizație de hrană, iar diurnele și indemnizațiile sunt mult inferioare față de media europeană.
Transportul rutier nu are niciun fel de ajutor de stat cum au alte sectoare de activitate și de aceea este necesar ca sectorul transporturilor să fie sprijinit cât mai mult prin legislație fiscală în sensul de a fi definită indemnizația de hrană.
În acest sens, am aprobat azi la Senat, acordarea unei indemnizaţii de hrană, pentru lucrătorii mobili, cu o valoare maximă de 40 euro/zi şi este deductibilă fiscal. Indemnizația de hrană se acordă de către angajator către salariații proprii pentru a compensa efectele negative asupra activităţii economice a sectorului de transporturi generate și de întârzierea aderării. De asemenea, am aprobat majorarea de la 3 la 4 salarii de bază, a plafonului neimpozabil, a plafonului pentru contribuția de asigurări sociale și contribuției de asigurări sociale de sănătate, pentru indemnizația de delegare, indemnizația de detașare, inclusiv indemnizația specifică detășării transnaționale, prestațiile suplimentare primite de lucrării mobili.
Fără acest set de măsuri compensatorii, România riscă să înregistreze o încetinire puternică a sectorului de transporturi de marfă, cu impact direct atât asupra dinamicii PIB, cât și asupra veniturilor bugetare.
Cei care doresc să parcurgă detaliile proiectului, o pot face pe link ul de mai jos cu mențiunea că votul final va fi dat la Camera Deputaților:

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *