Sectorul transporturilor este prioritar, în condiţiile în care din 160 de proiecte de peste 100 de milioane de lei 130 sunt ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Potrivit ministrului Finanțelor, Alexandru Nazare, finanţarea pentru loturile 2, 3 şi 4 din Autostrada Sibiu-Piteşti este pregătită, în cazul în care se va semna anul acesta pentru plata avansurilor şi chiar pentru începerea lucrărilor, a declarat, luni seara, ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare. Acesta consideră că sectorul este prioritar.
Anul trecut a fost demarată execuţia la Sibiu-Piteşti, la loturile 1 şi 5 și se lucrează în ritm accelerat. Veste abună este că este pregătită finanţarea inclusiv pentru alte loturi la Sibiu-Piteşti, în cazul în care se vor semna anul acesta pentru plata avansurilor şi chiar pentru începerea lucrărilor.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122,11 kilometri şi este împărţită în cinci loturi: Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importanta a Coridorului 4 Pan-European.
Lucrările la primul lot de 13,17 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa au început în luna martie 2020. Contractul cu o valoare de 613 milioane lei, fără TVA, prevede un termen de proiectare de 12 luni şi unul de execuţie de trei ani. Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Piteşti este construit de compania austriacă Porr Construct. Aceeaşi firmă a realizat şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda, între Unirea şi Turda, finalizat în 2018.
Vestea mai puțin plăcută este că, din nou vom aștepta mult și bine finalizarea autostrăzii, deoarece CNSC a admis contestația Rizzani, după ce Porr a fost declarat câștigător pe secțiunea 4.
Au trecut doi ani de la lansarea licitației. După ce la începutul lunii martie au fost desemnați câștigători austriecii de la Porr, marți a fost admisă contestația italienilor de la Rizzani.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis marți, 30 martie, contestația depusă de constructorul italian Rizzani de Eccher la licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș din Autostrada Sibiu – Pitești.
Italienii au depus contestație la CNSC pe 15 martie, după ce Compania Națională de Adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le-a respins oferta ca inacceptabilă și neconformă și i-a declarat câștigători pe austriecii de la Porr.
Tot marți, 30 martie, CNSC a respins însă contestația chinezilor de la China Railway, după ce și oferta lor a fost respinsă la licitația pentru secțiunea 4 din cel mai important proiect rutier al României.
CNAIR a desemnat pe 4 martie 2021 câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Tigveni – Curtea de Argeș.
„Ofertantul desemnat câștigător este S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., cu preţul de 1.678.873.121,77 Lei fără TVA”, a informat CNAIR.
C.R