Răzvan și Manuela Trisnevschi sunt cea mai cunoscută pereche din cursele de raliu. Când nu sunt la competiții, cei doi străbat Europa pe motor.
Pasiunea pentru raliuri e lăsată moștenire din tată în fiu, iar când acesta se căsătorește obligatoriu și soția prinde microbul. Este cazul lui Răzvan Trisnevschi, unul dintre cei mai apreciați piloți din etapele de raliu de la noi.
„La mine, dragostea pentru raliuri a început din copilărie, tatăl meu a alergat în Campionatul Național de Raliuri împreună cu unchiul meu și evident în momentul în care am făcut vârsta m-am și apucat să îmi construiesc prima mașină de concurs”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Răzvan și Manuela sunt împreună din 1998, iar cei doi fac echipă și acasă, și în competiții. În toate etapele în care au concurat împreună, soții Trisnevschi au prins podiumul.
„La mine este o plăcere mai mult prin prisma lui Răzvan, pentru că îmi dau seama că își dorește să fiu acolo și să facem curse împreună. M-a convins în timp. A fost o metodă de a petrece timpul împreună, el era pe la mașină și eu pe lângă el”- Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
Manuela recunoaște că acasă ea este șefa, iar în mașina de curse trebuie să asculte de soțul său.
„Răzvan este cel care dictează tonul în mașina de curse, iar eu sunt acolo pentru support. Acasă e un pic invers: eu dictez tonul și el este pentru suport”- Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
Au existat și certuri în mașina de concurs
În timpul curselor au fost și momente tensionate între soți.
„Au fost cazuri în care Manuela a pierdut dictarea. Era o probă într-adevăr fără repere prin pădure și semăna totul pe acolo. Și în acel moment chiar am răbufnit și nu a fost bine, ne-am certat”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Când nu merge la etape cu Răzvan, Manuela are emoții mari pentru soțul său, mai ales că atunci când el este plecat, din superstiție nu își vorbesc.
„În ziua cursei nu vorbim la telefon, nu ne scriem mesaje, nu știm nimic unul de celălalt. La final mă sună și îmi spune că e ok. Nu vreau să îi transmit din emoție. Nu vreau să stea cu gândul că trebuie să mă sune să îmi spună ce a făcut în cursă, prefer să se termine cu bine ziua și după să îmi spună că a fost ok, mașina e în regulă, ei sunt în regulă, în ordinea asta”- Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
„Asta se întâmplă de când a experimentat și ea primul raliu, pentru că până atunci nu înțelegea de ce nu pot să vorbesc cu ea în săptămâna cursei”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Soții Trisnevschi sunt pasionați și de motoare. Până să înceapă pandemia, ei străbăteau Europa în lung și în lat pe motocicletă.
„Sper să mai putem facem asta. În general, făceam 1200 km într-o zi, București-Viena, București-Atena, dintr-o bucată”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Manuela îi urmărește cursele online
Atunci când nu e cu soția în competiții, Răzvan face echipă cu Codruț Arsenescu. Manuela îi urmărește cursele online, dar nu fără emoții.
„Simt teamă, pentru că nu sunt acolo și nu știu ce se întâmplă. Acum există și variantele online unde pot să îi urmăresc timpii și evoluția. Problema e că uneori timpii nu sunt foarte exacți, mai sunt probleme cu internetul și atunci tensiunea crește la maxim –Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
Cei doi au o fetiță în vârstă de 10 ani, Natalia, dar nu își doresc ca ea să le calce pe urme în ceea ce privește hobby-ul lor.
„Ea are o problemă cu viteza! Îi place foarte mult. Am observat că și drifturile îi plac, dar nu vrea să urce ea la volanul unei mașini” – Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
O etapă de raliu e epuizantă
Răzvan și Manuela au la activ șapte raliuri ca pilot și copilot pe care le-au terminat doar pe podium.
„Manuela e foarte ambițioasă și de multe ori în timpul cursei ea e cea care îmi spune tot timpul să trag tare, să nu ne lăsăm depășiți de alte mașini. Mă simt foarte bine când o știu în dreapta mea la volan pentru că ne cunoaștem foarte bine din toate punctele de vedere. Avem acasă o vitrină plină de trofee pe care le-am câștigat amândoi”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Cursele de raliuri sunt epuizante, iar la final cei doi soți nu mai sunt în stare de nimic.
„După cursă suntem atât de obosiți…e o stare amestecată de oboseală cu relaxare, încât nu îți mai trebuie nici mâncare nici nimic, doar vrei să savurezi momentul. O oră după ce se încheie etapa pur și simplu stăm fără să facem absolut nimic”- Manuela Trisnevschi, copilot în cursele de raliu.
Au câștigat multe trofee împreună
Prima cursă la care a participat Răzvan a fost în 1999, în Harghita, cu o Dacie 1310 construită de la zero de el.
“Am ocupat locul trei și am concurat cu ultima Dacie 1310 Berlină din campionat”- Răzvan Trisnevschi, pilot în cursele de raliu.
Manuela și-a făcut debutul în competițiile oficiale împreună cu soțul ei în 2015, la Sibiu Rally Show, unde cei doi au câștigat locul întâi la secțiunea macadam. În 2017 au fost la o competiție internațională unde au terminat pe locul al treilea în clasamentul general. Alte curse de la care soții Trisnevschi au plecat acasă cu medalii au fost Delta Rally Tulcea, unde au câștigat locul trei la general și doi la clasa RC2N, Raliul Argeșului în 2019 (s-au clasat pe primul loc la clasa RC2N), Raliul Aradului 2019 (au ocupat locul trei la aceeași clasă). În 2020, la Raliul Iașului, au ocupat locul întâi la clasa RC2N și în 2021, la Winter Rally au terminat pe locul trei la clasa RC2N.