Deputatul Daniela Oteșanu, întrebare pentru ministrul ligia deca privind măsuri și termene pentru creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare

608 0

Deputatul vâlcean Daniela Oteșanu, membru în Comisia pentru muncă și protecție socială din Parlamentul României, i-a adresat o Întrebare Ministrului Educației, Ligia Deca, privind măsuri și termene pentru creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare

Redăm mai jos, Întrebarea astfel cum a fost formulată de doamna deputat:

 

ÎNTREBARE

”Obiectul întrebării: măsuri și termene pentru creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare

Stimată doamnă ministru,

Având în vedere că România se clasează printre țările europene cu cea mai redusă rată de participare a adulților la educație și formare în 2022, cu o rată medie de 5,4%, conform datelor Eurostat, vă rog să-mi comunicați ce strategie și programe concrete veți implementa pentru a reduce acest decalaj astfel încât să se îmbunătățească perspectivele de carieră ale adulților pentru a se dezvolta pe plan personal și profesional și pentru a obține competențe transferabile.

Așa cum știți participarea adulților la educație și formare reprezintă unul dintre indicatorii-cheie
privind educația la nivelul Uniunii Europene, cu o rată-țintă de participare de minimum 47% în 2025.
Totodată, învățarea în rândul adulților a fost identificată drept subiect prioritar al Spațiului european al
educației pentru perioada 2021-2030.

Rata de participare a adulților la educație și formare, pe regiuni în țara noastră: Macroregiunea 1
– 5,3%: Regiunea Nord-Vest – 7,7%, Centru – 2,5%; Macroregiunea 2 – 7,1%: Regiunea Nord-Est –
7,2%, Sud-Est – 6,9%; Macroregiunea 3 – 5,6%: Regiunea Sud-Muntenia – 6,1%, București-Ilfov –
5,1%; Macroregiunea 4 – 3,1%: Regiunea Sud-Vest Oltenia – 3%, Vest – 3,2%.

Așadar în urma datelor prezentate vă rog să-mi transmiteți măsurile și termenele prevăzute pentru
creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare în vederea îmbunătățirii participării la
învățarea pe tot parcursul vieții, a creșterii disponibilității oportunităților de învățare de înaltă calitate
pentru adulți, a creării unor parcursuri de actualizare a competențelor, precum și a îmbunătățirii
competențelor pedagogilor și ale altor categorii de personal din domeniul învățământului pentru adulți”.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *