Deputatul vâlcean Daniela Oteșanu, membru în Comisia pentru muncă și protecție socială din Parlamentul României, i-a adresat o Întrebare Ministrului Educației, Ligia Deca, privind măsuri și termene pentru creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare
Redăm mai jos, Întrebarea astfel cum a fost formulată de doamna deputat:
ÎNTREBARE
”Obiectul întrebării: măsuri și termene pentru creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare
Stimată doamnă ministru,
Având în vedere că România se clasează printre țările europene cu cea mai redusă rată de participare a adulților la educație și formare în 2022, cu o rată medie de 5,4%, conform datelor Eurostat, vă rog să-mi comunicați ce strategie și programe concrete veți implementa pentru a reduce acest decalaj astfel încât să se îmbunătățească perspectivele de carieră ale adulților pentru a se dezvolta pe plan personal și profesional și pentru a obține competențe transferabile.
Așa cum știți participarea adulților la educație și formare reprezintă unul dintre indicatorii-cheie
privind educația la nivelul Uniunii Europene, cu o rată-țintă de participare de minimum 47% în 2025.
Totodată, învățarea în rândul adulților a fost identificată drept subiect prioritar al Spațiului european al
educației pentru perioada 2021-2030.
Rata de participare a adulților la educație și formare, pe regiuni în țara noastră: Macroregiunea 1
– 5,3%: Regiunea Nord-Vest – 7,7%, Centru – 2,5%; Macroregiunea 2 – 7,1%: Regiunea Nord-Est –
7,2%, Sud-Est – 6,9%; Macroregiunea 3 – 5,6%: Regiunea Sud-Muntenia – 6,1%, București-Ilfov –
5,1%; Macroregiunea 4 – 3,1%: Regiunea Sud-Vest Oltenia – 3%, Vest – 3,2%.
Așadar în urma datelor prezentate vă rog să-mi transmiteți măsurile și termenele prevăzute pentru
creșterea ratei de participare a adulților la educație și formare în vederea îmbunătățirii participării la
învățarea pe tot parcursul vieții, a creșterii disponibilității oportunităților de învățare de înaltă calitate
pentru adulți, a creării unor parcursuri de actualizare a competențelor, precum și a îmbunătățirii
competențelor pedagogilor și ale altor categorii de personal din domeniul învățământului pentru adulți”.