ING, una dintre cele mai mari zece bănci din România, cu peste 1,2 milioane de clienți, anunță că a primit peste 17.000 de cereri pentru suspendarea ratelor, după ce, în 16 martie a lansat o ofertă proprie în acest sens. Banca subliniază că plata ratelor și a dobânzii a fost amânată la în zilele imediat următoare primiri cererii de suspendare.
„Soluțiile de amânare din OUG nr. 37/2020 prevalează în fața soluției anunțate și dezvoltată unilateral de către ING, fiind soluții impuse de noile prevederile legale. Mai mult soluțiile propuse prin OUG 37/2020 sunt mai avantajoase pentru clienti, oferind posibilitatea de a alege până la 9 luni de amânare a obligațiilor de plată.”, au transmis reprezentanții băncii.
Totuși, varianta statului nu este mai avantajoasă pentru toți clienții. Cei care au dorit să opteze pentru varianta internă a băncii (limitată la două rate) au avantajul că nu vor plăti „dobândă la dobândă”, adică nu se va capitaliza dobânda, cum se întâmplă în cazul prevederilor din OUG 37, cu excepția celor referitoare la creditul ipotecar, unde dobânda este creanță separată.
Conform informațiilor furnizate de reprezentanții ING, cele 17.000 de cereri de suspendare au evoluat diferit. O parte dintre clienți au optat pentru varianta băncii și au rămas pe ea așteptând soluționarea cererii, o altă parte au optat ulterior pentru varianta din OUG 37 și o a treia categorie au renunțat și au decis să își plătească în continuare rata. De precizat, însă, că, potrivit legii, cererile făcute în baza OUG nu puteau fi înregistrate înainte de publicarea actului în MO, adică toate cererile formulate între 16 martie (data lansării ofertei interne) și 30 martie (dată publicării OUG 37 în MO) ar trebui reformulate, pentru a fi valabile.
CORNELIU CÎRSTEA
07.04.2020