Sony s-a prezentat la Târgul de Tehnologie CES cu un concept radical diferit. Un executiv de top a venit cu explicația!
În cadrul CES din acest an din Las Vegas, Sony a dezvăluit următoarea generație a liniei sale de televiziune de 8K, propriab mașînă electrică Sony Vision-S și multe alte noutăți.
Vision-S, o mașînă conceptuală electrică axată pe „siguranță, divertisment și adaptabilitate”, încorporează tehnologia imagistică Sony bazată pe automotive și este înconjurată de o serie de senzori pe care Sony îi numește „Safety Cocoon”, care oferă Vision- S cu o vedere la 360 de grade asupra mediului sau și a eventualelor pericole. Desigur, această apariție are sens, pentru că Sony a declarat recent că se va implică și în industria auto.
Revist Time a vorbit cu președintele Sony Electronics, Mike Fasulo la CES, despre ce înseamnă Vision-S pentru Sony că companie auto și despre modul în care marșul sau către o tehnologie comercială mai mare nu împiedică abandonarea celor mai fideli clienți.
Vision-S este o mașînă de concept doar pentru că nu ați cumpărat o fabrică sau este mai mult o vitrină a talentelor pe care le deține Sony?
Această mașînă este construită în baza tehnologiilor noastre de baza sau cel puțîn a părților pe care ne concentrăm, care sunt siguranță, securitate și divertisment. Motivul pentru care am proiectat mașînă a fost să înțelegem de la zero care sunt fațetele inginerești, astfel încât să putem oferi ceea ce facem cel mai bine atunci când vine vorba de tendințele în materie de automobile, autonome sau în alt mod, fără să fie nevoie de un electrician pentru reparații pentru că este sigură.
Așadar, există 33 de senzori în interiorul și în afară mașinii, iar aceștia sunt acolo în scopuri diferite. La exterior, senzorii de imagine pot detecta lucrurile pe care ochiul uman sau ființă umană nu le pot și împiedică. Îl numim „Cocon de siguranță”, deoarece are o protecție de 360 de grade. În interior, poate cineva este doar obosit sau începe să dea din cap, poate detecta mișcarea individului sau lipsa acestuia și semnalul către individ.
Vorbind despre divertisment, Vision-S are acel afișaj gigant. Ce va închipuiți că vor face oamenii pe acesta? Sau le revine altor companii să se ocupe de asta?
Anul trecut, am vorbit despre faptul că Sony este o companie creativă de divertisment și am încercat să explicăm tehnologia noastră de baza, fundamentul pentru a oferi experiențe emoționale oamenilor prin divertisment și jocuri, creatorilor și artiștilor și, în cele din urmă, construirea comunităților. Și asta a fost un fel de viziune către locul în care ne-am îndreptat. Însă întreagă intenție a fost de a demonstra că este bazată pe tehnologie și capacitatea noastră de inovare.
Am observat că Sony schimbă angrenajele către avansări tehnologice orientate spre ecosistem. Există mai puține produse Sony, dar mai multă tehnologie în aceste produse și mai multe aplicații potențiale cu parteneri pentru a profită de tehnologia Sony. Deci, în următorii cinci ani, Sony va avea mai multă industrie sau mai mulți consumatori?
Cu siguranță va există un amestec de ambele. Cred că spațiul B2B este o oportunitate semnificativă. Deși cred că veți vedea o inovație rapidă de la Sony, premisa noastră va rămâne aceeași, ceea ce reprezintă experiențe superioare printr-o calitate și o inovație superioară.
În niciun caz nu ne schimbăm ADN-ul sau ceea ce clienții ne oferă credit, indiferent dacă acesta este grupul nostru de imagini, grupul nostru de jocuri, grupul nostru electronic sau altfel. Oportunitatea care ne oferă astăzi este capacitatea de arhitectură și infrastructură.
Credeți că este necesară tranziția la 8K TV?
Nu există niciun motiv pentru care un client să nu cumpere 4K. Calitatea imaginii 4K, capacitatea de îmbunătățire, disponibilitatea conținutului este remarcabilă. Acesta este motivul pentru care vedem adoptarea de tip gangbusters. Iată poziția mea pe 8K: este viitorul.
Din perspectiva de astăzi, dacă veți merge cu mai mult de 75 de centimetri, aveți nevoie de mai mulți pixeli pentru a obține rezoluția și calitatea imaginii. Există un loc pentru 8K, aș spune pe ecrane de peste 75 de centimetri și mai mult, dar modernizarea pe 8K cu procesorul X1 de la Sony este fenomenală. Veți obține o experiență de vizionare frumoasă chiar și fără conținut de 8K.
Se pare că competiția din punct de vedere al divertismentului și jocurilor ia având cu cu adevărat datorită avansurilor precum AR și 5G. Apple întră puțîn în zona de jocuri, Google transmite jocuri cu Stadia, Microsoft își arată deja consola viitoare și are în plan un Xbox. Care este perspectiva Sony cu privire la starea industriei de jocuri?
Nu vreau să vorbesc pentru Jim Ryan, care administrează grupul PlayStation, dar pot spune câteva lucruri. Cu câțiva ani în urmă, a existat ideea cum că consola nu mai este de interes. Însă acum câteva seri acesta a anunțat că va produce în continuare acest tip de joc. În prezent avem 103 milioane de utilizatori activi în rețeaua noastră PlayStation. Ceea ce el și echipa să și compania a făcut este să facă într-adevăr o abordare concentrată asupra adevăraților jucători. Nu prin înstrăinarea jucătorilor, ci prin asigurarea faptului că experiență jucătorilor adevărați a fost respectată și depășită de tehnologie.