Impactul educaţiei remediale chiar şi în pandemie: Peste 88% dintre copiii din programele World Vision România și-au păstrat sau și-au îmbunătățit rezultatele în anul școlar trecut

53 0

Educația remedială făcută în mod constant și susținut, ca parte din programe educaționale ample, are rezultate asupra nivelului de pregătire al copiilor chiar și într-un an ca 2020, în care activitățile școlare s-au desfășurat aproape exclusiv online. O analiză a impactului programelor Fundației World Vision România care includ și o componentă de educație remedială arată că datorită acestora 35% dintre elevi și-au îmbunătățit rezultatele școlare, iar 53,5% le-au menținut la același nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului. În anul școlar 2019-2020, Fundația World Vision România a sprijinit peste 20.000 de copii din mediul rural din peste 400 de şcoli.

Elevii din categoriile cele mai vulnerabile au avut întotdeauna nevoie de educaţie remedială. World Vision România derulează astfel de programe în şcolile de la sate cu mult înainte de pandemie, iar impactul a fost unul major: în anul şcolar 2018 – 2019, peste 50% dintre copiii din programele World Vision şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.

În ultimul an, însă, în condiţiile în care peste 40% dintre elevii din mediul rural nu avut acces la şcoală online, pierderile de învățare acumulate sunt din ce în ce mai mari. Recuperarea este esențială dacă nu vrem să condamnăm la abandon școlar o bună parte a acestei generații de copii.

Educația remedială trebuie personalizată. Este esențială evaluarea elevilor și identificarea lacunelor acumulate

 În acest moment, World Vision România consideră că marea provocare este ca educația remedială să fie realizată în funcție de situaţia educaţională reală a elevilor. “Trebuie să facem o analiză la nivel național a situației educaționale a elevilor, mai exact o evaluare a acestora pentru a vedea care sunt lacunele acumulate. Fiecare zonă de sărăcie rurală, cu copiii ei înzestrați, dar lipsiți de șansă, are nevoi specifice: într-un loc vorbim de lipsa profesorilor calificați, în altul de lipsa accesului la resurse educaționale, în altul de discriminare’’, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Fundația World Vision România derulează programe educaționale în 300 dintre satele cele mai sărace din România. Conform cercetărilor realizate de organizație, în 80% dintre gospodării copiii și tinerii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, lucrează acasă făcând curățenie, îngrijind animalele sau având grijă de alți membri ai gospodăriei; pentru trei sferturi dintre acești copii sunt activități care le iau 1-2 ore pe zi. Același timp este alocat temelor de către 58% dintre copiii și tinerii chestionați. 8% din tineri lipsesc uneori sau întotdeauna de la școală pentru că se duc să muncească, iar 17% se simt obosiți pentru că muncesc înainte sau după ore. 21% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani nu merg la liceu, jumătate dintre aceștia lucrând cu ziua. Peste jumătate dintre elevii care abandonează școala după clasa a VIII-a o fac pentru că familia nu își permite costul școlii.

Profesorii trebuie ghidaţi pentru a putea face eficient educație remedială. World Vision sprijină profesorii din cele 400 de şcoli unde îşi desfăşoară activitatea

Formarea profesorilor astfel încât aceştia să poată preda elevilor conținutul educațional adaptat nevoilor și lacunelor specifice este un pas fără de care nu putem vorbi despre eficiența educației remediale. Este nevoie de adaptarea curriculei și de ghiduri special gândite pentru a-i ajuta pe profesori să susțină ore de educație remedială. “World Vision România este alături de profesorii din cele peste 400 de şcoli unde desfăşurăm proiecte, pentru a implementa o metodologie care să facă posibilă atât buna desfăşurare a educaţiei remediale, cât şi analiza clară a impactului în rezultate copiilor. Trebuie să includem şi metode inovative de predare, digitalizarea este în continuare importantă dacă vrem să ajungem la elevul din 2021. Nu trebuie să uităm ce am învăţat în pandemie, a mai declarat Mihaela Nabăr.

Conform unui sondaj realizat de World Vision România în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, 62% dintre cadrele didactice au declarat că au nevoie de soluții de adaptare a conținutului educațional din partea Ministerului Educației, până la finalul anului școlar. De asemenea, profesorii afirmă că este nevoie de implicarea părinților în procesul de învățare, astfel încât aceștia să înțeleagă importanța continuării procesului educațional în modalitatea și frecvența decise de autorități, asigurându-le în același timp copiilor condițiile necesare pentru a învăța acasă.

Principalele temeri ale cadrelor didactice cu privire la întoarcerea la școală se referă la lacunele mari acumulate de elevi în perioada școlii online (61%), implicarea scăzută a părinților în susținerea eforturilor școlii de recuperare a materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperată (45%) și suprasolicitarea elevilor (43%). Peste un sfert dintre cadrele didactice se tem de așteptările nerealiste din partea conducerii școlii și a Inspectoratelor Școlare Județene.

Articole asemănătoare

Acordurile ”Artemis”

Postat de - 14 octombrie, 2020 0
FacebookTwitterNASA a anunțat marți că șapte țări au semnat ceea ce numește „Acordurile Artemis”, un text care dorește să încadreze…

Ludwig van Beethoven

Postat de - 26 martie, 2021 0
FacebookTwitterLudwig van Beethoven (n. 16 decembrie 1770, Bonn – d. 26 martie 1827, Viena) a fost un compozitor german, recunoscut ca…

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *