Știați că aproape 20% din aportul nostru zilnic de apă provine din legume și fructe? Alimente care hidratează

253 0

Consumul de apă este absolut necesar tot timpul anului, iar vara ar trebui să crească.

Pe lângă vitamine și minerale, legumele și fructele, consumate în stare crudă sau sub forma de suc, ne asigură un plus de hidratare, fară a înlocui însă cantitatea zilnică de apa pe care trebuie să o consumăm.

Pentru o hidratare optimă, se recomandă să „gândim verde”, adică să avem de trei ori pe zi, la mesele principale, legume proaspete de sezon, astfel încât să putem beneficia de întreg potențialul lor, cu atât mai mult cu cât apa conținută de acestea este una pură și structurată, compatibilă cu celula umană.

Pentru gustări sunt indicate fructele proaspete, coapte.

Iată câteva fructe și legume ce pot contribui semnificativ la hidratarea organismului, prin conținutul mare de apă:

  1. Castravetele. Conține 97% apă și este perfect pentru salate. Dacă vreți să profitați la maxim de puterea să de hidratare, consumați-l ca atare, sub formă de suc sau preparați o supă rece, amestecând în blender feliile de castravete cu mentă condimente naturale și verdeață, iar la servire se adaugă cuburi de gheață.
  2. Roșiile. Conțin 94,5% apă, pot fi o excelentă gustare (mai ales roșiile cherry, pentru că sunt dulci și suculente), pot fi consumate în salate, sosuri și sucuri preparate după imaginația fiecăruia.
  3. Ardeiul gras. Fie că este verde, galben sau roșu, ardeiul gras are un conținut ridicat de apă ( 89%-94%). Este o excelentă sursa de vitamine (mai ales A și C), acid folic și fibre alimentare. Ardeii roșii conțin de aproape 11 ori mai mult betacaroten decât cei verzi.
  4. Broccoli. Este o sursă de sulforafan, un compus care accelerează acțiunea enzimelor protectoare ale corpului. Conține 91% apă. Este bogat în vitamina C, fibre, calciu. Are puține calorii.
  5. Spanacul. Includeți în dieta zilnică frunze crude de spanac, pentru că ajuta mult la hidratare (conțin 91,4% apă). În plus, spanacul este bogat în luteină, potasiu, fibre și acid folic. O cană cu suc de spanac conține 15% din necesarul zilnic de vitamina E.
  6. Fructele de pădure. Toate fructele de pădure sunt variante excelente pentru hidratarea organismului și, în plus, conțin antioxidanți ce ajută la protejarea celulelor. Daca vreți să vă bucurați de beneficiile lor, consumați-le ca atare sau adăugate în smoothie.
  7. Pepenele verde. Acest fruct suculent este una dintre cele mai bogate surse de licopen, un antioxidant important în lupta împotriva cancerului. Are un conținut mare de apă (91,5%), iar pe lângă acest procent, pepenele conține multe fibre, contribuind și la reglarea tranzitului intestinal.

De asemenea, dovlecelul, vinetele, avocado și morcovii au un conținut ridicat de apă – între 80% și 90%.

Cireșele, ananasul, căpșunile, caisele, kiwi, citricele (mai ales lămâile) asigură și ele o hidratare bună pentru organism.

Mihaela Iliescu

Cum poţi “întoarce” ceasul biologic, prin consumarea alimentelor ce pot întineri organismul!

 

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *