„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” deschide apelul de idei și proiecte civice de educație la Slatina și va aloca 245.000 de lei oferiți de către Lidl România

133 0

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România lansează ediția a cincea a programului național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” în 4 orașe din țară, printre care și Slatina. Finanțările nerambursabile acordate prin intermediul acestui program sunt în total de peste 980.000 lei și urmăresc implementarea celor mai bune soluții la provocările de educație din comunitățile vizate.

 

La Slatina, programul este coordonat de Fundația Comunitară Vâlcea, care va aloca 245.000 lei, oferiți de Lidl România, pe bază de concurs de granturi organizațiilor neguvernamentale. Înscrierile au loc în perioada 8 mai – 5 iunie 2024. Toți cei interesați își pot înscrie proiectele până pe 5 iunie, prin completarea formularului de înscriere disponibil pe pagina web a programului.

 

Direcția de intervenție locală a programului la Slatina a fost stabilită participativ în urma dialogului cu administrația locală și societatea civilă, ca urmare a unui proces de consultare și cartare a nevoilor din comunitate.

 

Se susțin inițiativele care încurajează micro-comunități de copii, tineri, adulți și seniori să se implice, să facă acțiuni de voluntariat și să soluționeze probleme comunitare prin educație. Fundația Comunitară Vâlcea încurajează proiecte ce pot dezvolta abilitățile copiilor și tinerilor, adaptabilitatea la o societate în plină schimbare și care îi echipează cu un mod de gândire creativ, orientat către soluții. Sunt vizate proiecte de educație care cultivă grija pentru spațiul comun și pentru patrimoniu, fie cel natural, fie cel cultural construit.

 

Selecția finală va fi făcută de către un comitet de evaluare dedicat (în perioada 10 – 30 iunie 2024), în funcție de propunerile primite, relevanța și impactul acestora, precum și încadrarea în limita de buget disponibilă pentru întregul program. ONG-urile aplicante vor beneficia de incubare a ideilor de proiect atât înainte de evaluare, cât și după, pentru rafinarea ideii de proiect. În funcție de specificul proiectului, perioada de implementare poate fi de minim 4 luni și maxim 6 luni.

 

Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș și alte materiale necesare procesului de aplicare se pot accesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro și paginile de Facebook naționale și locale ale programului.

 

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung.  În primele 4 ediții, programul desfășurat simultan în alte 21 orașe din țară a finanțat 140 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni impactați direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele concrete ale edițiilor anterioare.

Programul se desfăşoară în această ediție în 5 comunități din ţară: Brăila, Oradea, Slatina, Slobozia și Sovata cu finanțarea Lidl România, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Slatina este gestionat de către Fundația Comunitară Vâlcea.

 

Fundația Comunitară Vâlcea a debutat ca grup de inițiativă în 2018 şi s-a înființat în 2019, fiind parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 17 fundaţii comunitare. Fundația este o organizație apolitică și funcționează ca un liant în comunitate, reușind să conecteze fonduri, oameni și inițiative cu scopul de a impacta pozitiv mediul comunitar. Misiunea fundației este să contribuie la consolidarea de comunități curajoase care caută să-și rezolve problemele, în care oamenii se implică, caută soluții împreună și luptă pentru drepturile lor, învață din greșeli, transformând nevoile în oportunități pentru fiecare copil, tânăr, adult și senior.

 

Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 9400 de proiecte și 86 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent, Fundațiile Comunitare derulează programe în 30 din cele 41 de județe din România și rețeaua este în continuă creștere.

 

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.

 

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

 

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *