Valea Oltului, Valea Plângerii, Valea Morții. Ca și acel drum ce trece prin Râmnic și care îi duce pe turiști către Rânca, Ocne sau alte localități din sud și vest. Autoturismele și camioanele de OT, DJ, GJ și MH au împânzit Vâlcea.
30 de ani și nenumărate tertipuri și stratageme pentru a împiedica ori a întârzia construcția unei autostrăzi Pitești – București, care să ne salveze de teroarea și moartea din trafic de pe DN7, Valea Oltului și secțiunea Budești – Pitești. De ce? Numai PSD pot ști asta. Cei de la PNL au făcut mai multe încercări de a realiza o autostradă salvatoare. La prima campanie a Președintelui Klaus Iohannis, vâlcenii au strâns semnături pentru realizarea Autostrăzii Pitești – Sibiu. Sute de mii de semnături, pentru că li s-au alăturat și alți români.
La guvernare sunt acum “ceilalți“, adică PNL și URS-PLUS. Da, în sfârșit, multrâvnita și necesara arteră devine realitate, sunt organizate licitații, iar pe anumite tronsoane, lucrările au început demult și merg brici!
Numai că, există o mică- mare problemă în ceea ce privește Vâlcea. De ce să nu mai fie încă o piedică și să avem din nou parte de neajunsuri? Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a decis să nu se realizeze drumul expres, pe 4 benzi, până la Tigveni, ci, acesta să fie înlocuit de un altul, pe două benzi, cu un traseu sinuos și dificil, aproape inaccesibil camioanelor de mare tonaj, deci, problemă nerezolvată!
Cristian Buican, deputat și lider PNL, nu este deloc mulțumit de varianta oferită de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă și a făcut acest lucru public, destul de tranșant. Totodată, el propune și o arteră care să facă legătura între Copăcelu și Budești.
”Nu poți să asiști la cozile infernale care cresc de la an la an, în sezonul estival și nu numai în încercarea conducătorilor auto de traversa municipiul Râmnicu Vâlcea spre București, Sibiu sau Craiova. Oare ce fac autoritățile când văd duminica cozile de 15 – 20 de km în toate direcțiile? Se gândesc la soluții? Pentru că orașul în maxim un an – doi va fi complet blocat”, spune Buican.
Întradevăr, ce se întâmplă, vedeți și dumneavoastră, foarte bine. Coloane interminabile, trafic apocaliptic. Din ce în ce mai rău. Parcă toți șoferii din țară și-au găsit în aceste luni de vară, drept unică destinație, DN7 și Rânca, dar spre Rânca trec prin Budești și Ostroveni, că este scurtătură. Variante ocolitoare? Transfăgărășan, Valea Jiului, Slatina. Deci, NU!
Buican nu renunță la varianta drumului expres și propune și realizarea unei soluții ce include proiectarea și execuția acestei noi artere cu 4 benzi, care să plece din Copăcelu, să traverseze zona industrială, să meargă spre est, cu un nou pod peste Olt și să iasă la Budești în viitoarea centură ocolitoare cu 4 benzi a Râmnicului.
”Pentru asta, lucrurile trebuia să înceapă ieri. O astfel de arteră colectează tot traficul dinspre Gorj, Dolj, Olt spre București sau Sibiu, evitând astfel să se ajungă la buza orașului, la pasajul Râureni. Unde vedem ce se produce duminica și vinerea. Și acesta este doar începutul. Nu e normal să faci 2 ore pe 15 km”.
Kandy Reisenauer
Eu nu l-am văzut pe Buican ieșind public si contracarând cele hotărâte de așa zisul ministru al transporturilor. Nu mai e timp de așteptat! Toți decidenții din județ trebuie să acționeze acum. Apropo, centura Râmnicului este prevăzută cu două benzi, nu cu 4!