Sondaj: 98% dintre români vor să adopte un stil de viața sănătos

1124 0

SONDAJ: Jumătate dintre români consideră că nu au un stil de viaţă sănătos. 98% dintre ei vor să schimbe ceva în acest sens

 

  • 50% dintre români consideră că nu au un stil de viaţă sănătos. Dieta şi mai mult timp pentru relaxare – printre lucrurile pe care le-ar schimba în bine
  • Doar 12% dintre români fac sport zilnic. 61% nu se implică deloc în activităţi sportive
  • 1 din 4 români (24%) nu includ fructe în dieta zilnică, iar 1 din 2 români (49%) nu includ legume crude în dieta zilnică
  • 2 din 3 români declară că citesc etichetele alimentare ale produselor pe care le cumpără
  • 42% dintre români sunt dispuşi să plătească cu 10% mai mult pentru un produs alimentar pe care îl consideră de o calitate mai bună

 

50% dintre români consideră că au un stil de viaţă sănătos, arată un sondaj online la care au participat 3.075 de respondenţi, desfăşurat în cadrul primei etape a campaniei naţionale de informare „Totul despre asigurările de sănătate”.

 

Ce se întâmplă cu ceilalți 50%? Întrebaţi ce şi-ar dori să schimbe, în primul rând, la stilul lor de viaţă ca să fie unul mai sănătos, 41% au menţionat dieta, în timp ce 32% au declarat că şi-ar dori mai mult timp pentru ei şi pentru relaxare, iar 19% şi-ar dori să facă mai mult sport. Doar 2% au declarat că nu şi-ar dori un stil de viaţă mai sănătos.

În cadrul aceluiaşi sondaj, doar 12% dintre respondenţi au declarat că includ zilnic în program activităţi sportive (mers la sală, jogging, ciclism, înot etc.), 10%, mai puţin de o dată pe săptămână, în timp ce 8% fac acest lucru de 1-2 ori pe săptămână. 61% dintre respondenţi au declarat că nu se implică deloc în astfel de activităţi.

 

Şi din punctul de vedere al mersului pe jos lucrurile sunt similare: 37% dintre participanţii la sondaj au declarat că merg pe jos între 1 şi 3 kilometri pe zi (1000 – 4000 de paşi), în timp ce 29% – mai puţin de 1 kilometru în fiecare zi (sub 1000 de paşi) -, iar 18% străbat zilnic pe jos între 3 – 5 kilometri (4.000 – 7.000 de paşi).

Întrebaţi cât de des consumă alimente tip fast food sau semipreparate, 35% au răspuns că fac acest lucru foarte rar, de 1-3 ori pe an, în timp ce 32% consumă rar, aproape o dată în fiecare lună. 19% dintre participanţii la sondaj nu consumă deloc astfel de alimente.

 

89% dintre participanţii la sondaj au declarat că nu ţin evidenţa caloriilor pe care le consumă zilnic. Pe de altă parte, dintre cei care fac acest lucru, 58% vor să ştie câte calorii consumă deoarece îşi monitorizează greutatea pentru că vor să slăbească, 10% – pentru că vor să îşi crească masa musculară, iar 6%, pentru că vor să crească în greutate.

 

1 din 4 români (24%) nu include fructe în dieta zilnică. 58% declară că mănâncă 1 – 2 fructe pe zi, iar 18%, 3 fructe sau mai mult.

 

De asemenea, 1 din 2 români (49%) nu include legume crude în dieta zilnică. 42% consumă 1 – 2 tipuri de legume pe zi, iar 10% – mai mult de 3 tipuri de legume pe zi.

 

Conform sondajului, românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs alimentar pe care îl consideră de o calitate mai bună: 42% ar fi dispuşi să plătească cu până la 10% mai mult, 26% ar fi dispuşi să dea cu până la 50% mai mult, în timp ce 17% ar merge chiar până la a plăti cu 100% în plus sau peste. Doar 15% dintre respondenţii la sondaj au declarat că nu ar fi dispuşi să dea bani în plus pentru un produs alimentar de calitate mai bună.

2 din 3 români (59%) declară că citesc etichetele alimentare ale produselor pe care le cumpără. Mai mult decât atât, 44% dintre ei au declarat că li se întâmplă foarte des să renunţe la a cumpăra un produs din cauza unor ingrediente sau a altor informaţii citite pe etichetă, în timp ce 40% fac acest lucru ocazional, iar 14%, rar.

Despre campanie

 

„Totul despre asigurările de sănătate” este o campanie naţională de informare dedicată asigurărilor de sănătate, dar şi unui stil de viaţă sănătos, lansată de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor. Prima etapă a proiectului s-a desfăşurat între 18 – 30 noiembrie 2019, iar a doua campanie are loc între 15 – 31 ianuarie 2020.

 

Obiectivele demersului includ, printre altele, promovarea beneficiilor oferite de asigurările de sănătate, promovarea unui stil de viaţă sănătos, dar şi schimbarea comportamentului românilor din unul pasiv în unul pro-activ atunci când vine vorba de sănătatea lor.

 

Demersul „Totul despre asigurarile de sanatate” este realizat cu sprijinul ISF, UNSAR, UNSICAR şi PRBAR, fiind susţinut de EUROINS România, AEGON Asigurări, SIGNAL Iduna Asigurări, DESTINE Broker, INTER Broker, ASIGEST Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, DAW Management, GLOBASIG Broker şi OTTO Broker.

 

Mesajele campaniei sunt transmise de RFI România, Revista BIZ şi ziuaveche.ro, în calitate de Parteneri Media.

 

În cadrul campaniei, românii au ocazia de a vorbi cu Inimilă – primul chatbot care oferă informaţii despre asigurările de sănătate, dar şi sfaturi despre un stil de viaţă sănătos, dar şi de a răspunde mai multor provocări lansate sub formă de concursuri.

 

Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe totuldespreasigurări.ro/sănătate, pe paginile de Facebook Totuldespreasigurări.ro, Asigură-te şi XPRIMM, dar şi pe Instagram.

Articole asemănătoare

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *