#Turismul de succes depinde în mare măsură de circulația informației. De obicei, informația despre evenimente pornește cu câteva zile înainte, întotdeauna prea puține pentru a-ți putea planifica o călătorie, pentru a-ți face o rezervă de timp și de bani și pentru a pune ceva în bagaj. Mai mult, evenimentele culturale, de pildă, care îi pot atrage pe turiști, sunt comunicate mai degrabă după ce au avut loc, ca un fel de raport public al gloriei de care vor să se bucure cei care le-au organizat.
Am discutat de curând cu cineva priceput la comunicare și mi-a spus că, în general, comunicarea publică este tratată ca subînțeleasă și că nu trebuie întreprins nimic pentru a o face cu adevărat, ca la carte. Mai nimeni nu planifică acțiunile de comunicare publică, comercială, socială și chiar politică. Nu există campanii la vedere de comunicare nici pentru #România, ca țară, nici pentru o regiune sau alta din #România și nici pentru localități și evenimente locale. Mai rău decât atât, mi-a spus specialistul cu care am vorbit, nici mărcile noastre comerciale nu se promovează cu adevărat decât într-un număr extrem de mic prin raportare la dimensiunile unei țări ca #România.
Meseriașul cu care am discutat s-a ferit să spună de ce se întâmplă acest lucru. A pomenit ceva despre o oarecare suficiență a celor care cred că, dacă exiști, toată lumea știe de tine. Toată lumea, adică tot globul pământesc. Într-un final, discuția noastră s-a încheiat cu o frază care se pare că spune totul despre acest subiect. Comunicarea publică înseamnă informare. Nimic mai mult. Unde nu au loc acțiuni de comunicare nu se produce nicio informare. Pe scurt, lumea habar nu are ce aștepți de la ea dacă nu-i spui. Și, dacă ai înțeles că trebuie să îi spui ce oferi, spune-i-o în timp util, ca să poată reacționa la informația ta.
#Vacanțele pe care le poate oferi județul #Vâlcea, ca să iau exemplul cel mai drag mie, sunt foarte multe și extrem de diverse. De la concedii de odihnă și de divertisment, la cure balneare și festivaluri muzicale. De la aniversări ale localităților și până la #turism montan și de aventură. Puse pe raftul unui magazin, ele ar descumpăni și pe cei mai pretențioși dintre turiști.
E greu să alegi dintr-o ofertă atât de bogată precum este cea a #turismuluivâlcean. Imaginați-vă traseele vinului, ale oieritului și ale lăcașurilor de cult!
Un magazin al produselor de #turism vâlcean ar trebui să aibă multe încăperi și multe rafturi de etalat bunătăți locale și regionale din producția de turism. Cu această imagine m-am despărțit de prietenul meu priceput la comunicare.
De la el am înțeles că trebuie inventariate produsele #turismului vâlcean și că trebuie expuse public într-un mod care să-i ajute pe turiști să aleagă ceea ce li se potrivește, în cunoștință de cauză, din timp și la bugetul potrivit. Comunicarea produselor este o știință destul de exactă și este practicată cu succes de o serie de profesioniști care știu acestă meserie și nimic altceva.